خطر انحرافات دینی از خطر ویروس کرونا بیشتر است

امام جماعت مسجد جامع غدیر ضرابخانه گفت: خانواده ها و مسئولان باید فرزندان خود و جامعه را با مسائل و اعتقادات معنوی آشنا کنند، چرا که خطر انحرافات دینی از خطر این ویروس کرونا بیشتر است

به گزارش تیتر عاشورا:  آیت الله سید جلال مجدهاشمی از مبارزین انقلاب و امام جماعت مسجد جامع غدیر ضرابخانه پاسداران طی سخنانی در این مسجد به مناسبت ۱۷ ربیع الاول گفت: کرونا نشان داد که این موقعیت‌های معنوی همیشه نیست و باید سعی کنید قدر این موقعیت‌های معنوی را بدانید و با علاقه و عشق بیشتر و با معنویت و اخلاق از این مجالس و موقعیت‌های معنوی پیش رو استفاده کنید.

وی ادامه داد: نکته مهم اینکه به بهانه کرونا و یا اینکه حتی اگر از آُسمان به اصطلاح سنگ هم ببارد، نباید از اعتقادات خود دست بردارید. این اعتقادات معنوی در وجود ما است و نباید به هر بهانه‌ای از آنها دست برداشت، چون این ماهیت و هویت شیعی ما است و نباید آن را به این بهانه از دست داد و برعکس باید هر روز به این معنویت الهی افزود.

این استاد حوزوی افزود: امت پیامبر (ص) در روز قیامت از همه امت‌ها بالاتر هستند و عظمت بیشتری دارند و ما باید قدر این را بدانیم که در زمانی قرار داریم که پیامبر (ص) ما اولین شخصیت عالم هستی بعد از خداوند است و این بالاترین افتخار است و این افتخار را برای خود قدر بدانید و آن را تقویت کنید.

آیت الله مجد با توصیه به والدین نسبت به شناخت اعتقادات دینی به فرزندان خود گفت: پدر و مادرها مسئول هستند و باید این اعتقادات معنوی را به فرزندان و نسل جوان خود منتقل کنند و دین حق را به آنها معرفی کنند. همچنین مسئولین مملکتی از بالاترین مسئول تا پایین‌ترین، همه آنها مسئولیت دارند که ارزشهای الهی را در ذهنیت جامعه خصوصاً نسل جوان وارد کنند و جامعه را در مسیر اعتقادات الهی تربیت کنند.

وی ادامه داد: پیامبراکرم (ص) بارها فرمودند: «انَّما بُعِثتُ لِاُتَمّمَ مَکارِمَ الاخلاق»، من برای مکارم اخلاق و ساختن جامعه مبعوث شده ام. بنابراین هر کس که در مسیر پیامبر (ص) است باید همه هم و غمش این باشد که اولاً خودش را با مکارم اخلاق بسازد و بعد فرزندان خود و سپس جامعه را در همین مسیر اخلاقی بسازد.

این استاد حوزوی اظهار کرد: متأسفانه هنوز اخلاق الهی در جامعه ما وجود ندارد و این وظیفه همه ما است و خود ما باید آن را در جامعه ترویج کنیم، این دین و اقتصاد را باید خودمان درست کنیم و ما خودمان همه چیز داریم و باید احساس مسئولیت کنید، چون ما یک دین کامل صد در صد مترقی داریم و چیزی کم نداریم، پس نباید مسئولین و دیگران چشم به دیگران و بیگانگان داشته باشند.

وی افزود: به قول امام راحل که فرمودند: «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند»، واقعاً همینطور است اما ما خودمان باید درست شویم و اهل عمل باشیم. اگر مردم و مسئولین اهل عمل شدند واقعاً آمریکا هم هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

آیت الله مجد اظهار کرد: پیامبر (ص) آمد که جامعه را در راستای اخلاق الهی و ارزش‌های الهی بسازد و ما چقدر در این رابطه گام برداشته ایم؟ البته به برکت این انقلاب خیلی جلو رفتیم و امام راحل یک تحول عظیم در ایران و کل جهان به وجود آورد اما کم است.

وی ادامه داد: شما که دین و پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) را دارید نباید چیزی کم داشته باشید، در واقع هم چیزی کم ندارید که این بزرگواران را دارید اما در متن جامعه مشکل دارید چون از درون کم کاری می‌کنید و کم گذاشتید، بدانید این نبوت، امامت و مهدویت را دیگران ندارند.

آیت الله مجد روز ولادت پیامبر (ص) را روز اعطای نعمت بزرگ خداوند به عالم هستی دانست و اظهار کرد: خدا امروز به عالم هستی بزرگترین نعمت خود را عطا کرد که وجود خاتم الانبیا است. امروز روز عطا، روز عنایت، روز نعمت بزرگی است که بالاترین نعمت است و ما از این نعمت بزرگ چه بهره‌ای برده ایم؟

وی ادامه داد: امروز روز ولادت امام صادق (ع) هم است و ما خوب حضرت را نشناخته ایم. باید جدی فکر کنید که همانطور که می‌گوئید خطر کرونا جدی است، آیا خطر انحرافات دینی از این ویروس کرونا جدی تر نیست؟! این مسئله‌ای نیست که از همه چیز دست برداریم و همه چیز را تعطیل کنیم و دست از دین و نماز برداریم در صورتی که دین از همه مهم‌تر است ولی چرا به دین اهمیت نمی‌دهید در صورتی که همه چیز ما دین ما است.

این استاد حوزوی با اشاره به اهمیت نماز اظهار کرد: امام صادق (ع) در روایتی تاکید بر نماز کردند و فرمودند که شفاعت ما اهل بیت (ع) به کسی که نماز را سبک بشمارد نمی‌رسد. حضرت نمی‌فرمایند به کسی که نماز نمی‌خوانند بلکه می‌فرمایند کسی که نماز را سبک بشمارد. این سبک شمردن به معنای این است که نماز را اول وقت نخواند یا آن را با بی حالی بخواند.

وی در پایان گفت: حالا آیا این کلام امام صادق (ع) در متن زندگی ما عملی شده است؟ آیا به مسجد و نماز از همه چیز دیگر اهمیت داده اید؟ آیا نماز را جدی گرفته اید؟ به خود بیایید دین را جدی بگیرید و بدانید که پیامبر (ص) و ائمه (ع) آمدند که ما هدایت شویم حالا ما چقدر از پرتوی نور این پیامبر نور گرفتیم و در مسیرش قرار گرفتیم و از او دفاع کردیم

 

ارسال نظر