راهیان نور از مصادیق بارز «جهاد تبیین» است

رئیس‌جمهور، راهیان نور را از مصادیق بارز «جهاد تبیین» دانست و تأکید کرد: حرکت عظیم «راهیان نور»، ایمان راسخ مردم و قدرت ملی را تحکیم‌ کرده و ارتقا می‌بخشد و سرزمین‌های راهیان نور مدرسه بزرگ انسان‌سازی است که همواره برای همه عصرها و نسل‌ها درس آموز است.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» شامگاه شنبه در دیدار اعضای ستاد مرکزی و شورای سیاست‌گذاری راهیان نور، این جریان سراسری را از مصادیق بارز جهاد تبیین توصیف کرد و اظهار داشت: سرزمین‌های راهیان نور مدرسه بزرگ انسان‌سازی است که همواره برای همه عصرها و نسل‌ها درس آموز است و در این فرصت ارزنده جهاد تبیین، راویان و مبلغان باید اهداف والای شهدا و درس‌های عینی امروز آن را برای نسل جوان تبیین کنند.

وی بر همین اساس خطاب به همه دستگاه‌های مسئول و اجرایی تأکید کرد: همه باید به وظیفه الهی، انقلابی و قانونی خود برای حفظ و تداوم حیات مدرسه انسان‌ساز و تحول‌آفرین راهیان نور عمل کنند.

رئیس‌جمهور، ایمان راسخ مردم را مهمترین عامل خلق قوت و قدرت ملی برشمرد و اظهار داشت: حرکت عظیم راهیان نور ایمان راسخ مردم و در نتیجه قدرت و قوت ملی را تحکیم‌، تقویت و ارتقا می‌بخشد. حضور مردم در سرزمین‌های نور و آشنایی با فرهنگ دفاع مقدس، باور مردم به نظام و کارآمدی الگوی مدیریت جبهه‌های جنگ را بالا برده و هر چه اعتماد مردم به نظام ارتقا یابد،‌ سرمایه اجتماعی کشور افزایش می‌یابد.

آیت‌الله رئیسی اردوهای راهیان نور را سرمایه اجتماعی توصیف کرد که با حکمت مقام معظم رهبری برقرار شد و امروز مایه ارتقای اقتدار کشور شده است و خاطرنشان کرد: جمعیت عظیم راهیان سرزمین‌های نور که هر سال بر تعداد آنها افزوده شده است، برای کشور قدرت‌ساز و اقتدارآفرین بوده و هستند.

وی با بیان اینکه این حرکت عظیم فرهنگی با هدایت‌ها و حمایت‌های مقام معظم رهبری به نقطه بسیار مطلوبی رسیده است، گفت: همانگونه که امام حسین (ع) به برکت اخلاص در نیت و عمل خود در پرتو نور الهی نورانیت یافت و سفینه نجات شد، شهدای دفاع مقدس نیز با تأسی به آموزه‌های کربلا و تبعیت از ولی فقیه زمان، هم خودشان و هم مسیرشان نورانی شد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه نورانیت شهدای دفاع مقدس نیز مانند مسیر نورانی شهدای کربلا ماندگار است، افزود: جلوه تحول‌آفرین و انسان‌ساز عاشورا در جوانان این مرز و بوم باردیگر تجلی یافت هر چه زمان از دوران دفاع مقدس می‌گذرد، پرده‌ها، از مقابل نورانیت آن ایثارگری‌ها کنار می‌روند و حقانیت ملت ایران آشکارتر می‌شود.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه دفاع مقدس ما ظرفیت تحول‌آفرینی عظیمی دارد افزود: درست است که فضای رسانه‌ای در جهان در اختیار امپراطوری رسانه‌ای غربی است، اما خاصیت حق و نور این است که جای خودش را در میان ظلمت باز می‌کند و خدا دل‌ها را متوجه حق می‌کند لذا نباید از ترویج مسیر نورانی شهدا ناامید شد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز همانگونه که منابع طبیعی و ثروت‌های خدادادی ملت‌ها از سوی نظام سلطه غارت می‌شود، اندیشه جوانان و نیروهای کارآمد ملت‌ها نیز غارت می‌شود، تصریح کرد: قطعا وقتی نیروهای جوان و با انگیزه کشور از سرزمین‌های نور بازدید کنند و با آنچه در این مناطق رخ داده آشنا شوند، تبدیل به رویش‌های انقلاب شده و سرمایه نظام در مسیر پیشرفت و اقتدار خواهند بود.

آیت‌الله رئیسی راه‌اندازی موزه‌های دفاع مقدس در استان‌های مختلف کشور را اقدام ارزنده دیگری برای حفظ یاد و آثار دفاع مقدس و معرفی آن به عصرها و نسل‌های بعدی دانست و گفت: اگر چه آثار فرهنگی و هنری ارزنده‌ای در زمینه دفاع مقدس خلق شده و تلاش‌های ارزشمندی برای حفظ فرهنگ آن انجام شده، اما همچنان امکان فعالیت‌ها و تولیدات فرهنگی و هنری بسیاری وجود دارد که باید بالفعل شود.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در دولت مردمی برای مدیریت شیوع کرونا و کاهش آمار قربانیان این بیماری گفت: از همه دست‌اندرکاران برگزاری اردوهای راهیان نور درخواست می‌کنم که همانگونه که با مدیریت مطلوب خود برگزاری این اردوها را به الگوی مسافرت ایمن تبدیل کردند، تلاش کنند از جان این زائران در برابر بیماری کرونا نیز به نحو احسن صیانت کنند.

در پایان این مراسم از طرف سردار کارگر فرمانده ستاد مرکزی راهیان نور، نشان و لباس خادمی راهیان نور و تصویر یادمان شهدای شلمچه به پاس قدردانی از توجهات رئیس‌جمهور به برگزاری مطلوب و بهتر این اردوها به وی اهدا شد.

پیش از سخنان رئیس‌جمهور، وزیر آموزش و پرورش به‌عنوان رئیس ستاد این وزارتخانه در شورای سیاست‌گذاری راهیان نور، نمایندگان ستاد مرکزی راهیان نور، ستاد کل نیروهای مسلح، ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان هلال احمر، وزارت گردشگری و میراث فرهنگی و سازمان صداوسیما در سخنانی به ارائه گزارشی از عملکرد ستاد سازمانی متبوع خود در شورای سیاست‌گذاری راهیان نور پرداختند.

ارسال نظر