۲۶ روز سرنوشت‌ساز تا پایان فصل پرالتهاب/ سازمان لیگ همچنان بی‌توجهی می‌کند

برنامه ۶ هفته پایانی رقابت‌های لیگ برتر دیروز اعلام شد و نکات موجود در دل این برنامه، نشان می‌دهد که سازمان لیگ می‌توانست به تماشاگران، تیم‌ها و اصحاب رسانه توجه بیشتری داشته باشد.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، سازمان لیگ فوتبال ایران از برنامه ۶ هفته پایانی رقابت‌های لیگ برتر رونمایی کرد. در این برنامه مشخص شد که این فصل از مسابقات در تاریخ هشتم خردادماه به اتمام می‌رسد.

در ادامه به نکات جالب توجه این برنامه می‌پردازیم:

سرخابی‌های پایتخت رقابت جالب توجهی برای قهرمانی با یکدیگر دارند. همه‌ بازی‌های این ۲ تیم در یک روز مشترک برگزار می‌شود. ۲ بازی استقلال پیش از پرسولیس برگزار شده و در سوی دیگر ۲ دیدار سرخپوشان نیز زودتر از بازی‌های رقیب سنتی به انجام خواهد رسید.

۲۵(چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت): سپاهان- استقلال/ پرسپولیس- پیکان

۲۶(دوشنبه ۱۹ اردیبهشت): ذوب‌آهن- پرسپولیس/ استقلال- شهرخودرو

۲۷(شنبه ۲۴ اردیبهشت): فولاد- استقلال/ پرسپولیس-سپاهان

۲۸(پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت): تراکتور- پرسپولیس/ استقلال- آلومینیوم

۲۹(سه شنبه سوم خرداد): پرسپولیس- شهرخودرو/ مس - استقلال

۳۰(یکشنبه هشتم خرداد): استقلال- نفت مسجدسلیمان/ فجرسپاسی- پرسپولیس

طبق برنامه اعلام شده سازمان لیگ، به جز هفته بیست و پنجم، مسابقات الباقی هفته‌ها در یک روز به انجام می‌رسد. این برنامه‌ی سنگین باعث می‌شود تا بینندگان تلویزیونی و اصحاب رسانه کار دشواری برای تماشا و پوشش همه بازی‌ها داشته باشند. سازمان لیگ از ابتدای فصل به بهانه محدودیت زمانی اکثر مسابقات را در یک روز برگزار کرده بود.

ساعت ۱۸ زودترین زمان برگزاری یک بازی در ۶ هفته پایانی است و در آن سو ساعت ۲۱:۵۰ دقیقه دیرترین زمان آغاز شدن یک مسابقه به حساب می‌آید. یعنی احتمال دارد دیدار ۲ تیم پرسپولیس و سپاهان که از ساعت ۱۰ دقیقه به ۱۰ شب آغاز می‌شود؛ روز بعد به اتمام برسد!

برنامه اعلام شده در پنج هفته پایانی به گونه‌ای است که تیم‌ها باید هر پنج روز یک بار مسابقه بدهند که زمان مناسبی به حساب می‌آید. البته این برنامه باعث می‌شود تا خیلی از مسابقات در روزهای وسط هفته برگزار شود. سازمان لیگ توجه چندانی به حضور مجدد تماشاگران در ورزشگاه‌ها و کار سخت آنها برای حضور در استادیوم در روزهای وسط هفته نداشته است.

همچنان محل بازی پرسپولیس و سپاهان در هفته بیست‌وهفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران مشخص نشده و در برنامه سازمان لیگ به نامشخص بودن آن اشاره شده است. دیدار رفت به میزبانی اراک برگزار شد و باید دید پرسپولیس به عنوان میزبان دیدار برگشت، چه استادیومی را انتخاب می‌کند.

معمولا در لیگ‌های معتبر و حتی غیر معتبر خارجی مسابقات سه هفته آخر به صورت همزمان در یک روز و یک ساعت آغاز می‌شود اما سازمان لیگ فوتبال ایران تصمیم گرفته تنها در ۲ هفته پایانی به این ۲ تبصره توجه کند. البته که به جز هفته بیست‌وپنجم، الباقی هفته‌ها در یک روز به انجام می‌رسد اما از لحاظ ساعت برگزاری، تنها ۲ هفته پایانی بازی‌ها همزمان استارت می‌خورد.

باید دید در پایان این ۲۶ روز پرفشار و سرنوشت‌ساز کدام تیم قهرمان می‌شود؛ چه تیم‌هایی سهمیه‌های احتمالی آسیا را به خود اختصاص داده و کدام تیم‌ها به لیگ آزادگان سقوط می‌کنند.

ارسال نظر