بیش از چهار هزارو ۵۰۰ سلاح غیر مجاز در کشور جمع‌آوری شد

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور گفت: بیش از چهار هزار و ۵۰۰ قبضه سلاح غیرمجاز از ابتدای امسال تاکنون در کشور جمع‌آوری شده که عمده قاچاق آن از مرزهای غربی بوده است.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، سردار قاسم رضایی در حاشیه بازدید از پایگاه دریابانی ماهشهر ، بیان کرد: این سلاح‌ها تولید یکی از کشورهای همسایه هستند که در این زمینه به آنان تذکر داده شده است.

وی با بیان اینکه موضوعی که به طور جدی در دستور کار همه استان‌های مرزی به ویژه استان خوزستان است مقابله با قاچاق سلاح و مهمات است، افزود: استان خوزستان در این حوزه موفق عمل کرده و تعداد زیادی سلاح و مهمات توسط یگان‌های انتظامی و مرزبانی کشف شده است.

وی با اشاره به وجود سلاح غیرمجاز در خوزستان که در مواردی موجب ناامنی است، گفت: استفاده، حمل، نگهداری و فروش سلاح غیرمجاز جرم است و اگر در آیینی همانند عزا و عروسی استفاده شود مطابق قانون با خاطیان برخورد خواهد شد.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور ادامه داد: باید توجه داشت که این عمل رسم و فرهنگ نیست بلکه بدعت و یک نوع جرم است.

رضایی بیان کرد: در موضوع سلاح و مهمات همه دستگاه‌های مربوطه باید ورود پیدا کنند البته هماهنگی بسیار خوبی بین فرماندهی انتظامی با دستگاه‌های قضایی و فرهنگی داریم.

وی با اشاره به اینکه از جدی‌ترین وظایف ما رفع دغدغه مردم است که یکی از خواسته‌های آنها مقابله با سرقت است، گفت: انتظار ما این است که هزینه جرم متناسب با جرم بوده و بازدارندگی لازم را داشته باشد.

وی از دیگر مطالبات مردم و ماموران پر تلاش فرماندهی انتظامی را برخورد قاطع با کسانی دانست که به پلیس تعدی می‌کنند و افزود: در شهرستان ماهشهر به یک مامور پلیس تعدی شد و به شهادت رسید؛ انتظار جدی مجموعه فرماندهی انتظامی و ملت بزرگ ایران و همچنین خانواده محترم شهید، تسریع در صدور حکم و قصاص در محل است که حق ما، خانواده شهید و ملت بزرگ است.

رضایی ادامه داد: اقدامات شایسته‌ای از رده‌های مختلف کشور از جمله در حوزه انتظامی و دریابانی و مرزبانی را شاهد هستیم که در راستای جلوگیری از خروج کالاهای اساسی و مقابله جدی با ورود کالاهایی که مخل تولید هستند، انجام گرفته است.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به اینکه در شعار پارسال و امسال، بحث تولید و اشتغال‌زایی مطرح بوده  که یکی از وظایف جدی مجموعه انتظامی در رده‌های مختلف مقابله با قاچاق است، گفت: پارسال در راستای رونق تولید و اشتغال زایی  افزایش ریالی چشمگیری در کشف کالاهای قاچاق داشتیم که بیشتر کالای خانگی قاچاق بودند.

ارسال نظر