بقیع عامل همبستگی امت اسلامی است

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به ویژگی‌های قبرستان بقیع در ایجاد همبستگی و انسجام در بین ملت‌های مسلمان گفت: بقیع پیوند دهنده مذاهب اسلامی است.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا ،حجت الاسلام و المسلمین عبدالفتاح نواب  در همایش "بقیع، پیونده دهنده مذاهب اسلامی" در قم، با اشاره به اهمیت قبرستان بقیع برای دنیای اسلام، بیان کرد: بقیع آبروی جهان اسلام است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ادامه داد: انسجام بخش بودن مفاهم و تعالیم اسلامی، وحدت بخش بودن پیامبرگرامی اسلامی، آیات قرآن کریم، قبله مشترک، عبادات و مناسک مشترک و اماکن عبادی و دینی مانند مسجدالنبی، مسجد قبا و قبرستان بقیع از مظاهر پیوند دهنده و وحدت بخش امت ها و مذاهب اسلامی است.

نواب اضافه کرد: پیامبرگرامی اسلامی و حضرت فاطمه زهرا(س) محور وحدت و همبستگی مذاهب اسلامی است و نباید هیچ کس از جایگاه والا و وحدت بخش آنها در راستای اختلاف افکنی سواستفاده نماید.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه بقیع محور همبستگی و پیوند مذاهب اسلامی است، ابراز داشت: هیچ کدامیک از قبرستانهای موجود در عربستان و سایر مناطق اسلامی، به اندازه بقیع محلی مبارک و پراهمیتی نیست.

همایش یک روزه بقیع پیوند دهنده مذاهب اسلامی روز پنجشنبه با سخنرانی اندیشمندانی از مذاهب مختلف اسلامی با رونمایی از آخرین آثار پژوهشکده حج و زیارت در قم در حال برگزاری است./

ارسال نظر