هوا در اغلب مناطق کشور گرم‌تر می‌شود

کارشناس سازمان هواشناسی با پیش‌بینی هوای صاف‌ و آفتابی تا روز دوشنبه برای اغلب مناطق کشور از افزایش دمای هوا و احتمال آتش‌سوزی جنگل‌ها خبر داد و گفت: همچنین احتمال طوفان شن در شمال سیستان و بلوچستان به دلیل وزش بادهای ۱۲۰ روزه وجود دارد.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، «فریبا گودرزی» امروز( شنبه)  افزود: امروز در شمال و شرق سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و شرق کرمان احتمال طوفان شد وجود دارد.

وی گفت: اختلال در تردد، خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، آسیب به سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و غیره، سقوط اشیاء از ارتفاعات، شکستن درختان فرسوده و نهال‌ها، اختلال در ناوگان حمل‌ونقل ریلی و هوایی پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام کارشناس سازمان هواشناسی تا روز یکشنبه در مناطقی از شمال شرق، شرق و به‌ویژه منطقه زابل، جنوب شرق و دامنه‌های البرز شرقی، پیش‌بینی افزایش سرعت وزش باد و احتمال رگبار وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از اوایل وقت امروز از تلاطم خلیج‌فارس کاسته خواهد شد و ارتفاع موج در خلیج‌فارس به زیر یک متر می‌رسد و در روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه دریا آرام خواهد بود. در طی این روزها ارتفاع موج در شرق عمان در نواحی دور از ساحل بین ۱.۵ تا ۲ متر و تنگه نسبتاً آرام خواهد بود.

وی ادامه داد: روز دوشنبه با عبور موجی از تراز میانی جو در برخی مناطق از استان‌های واقع در سواحل دریای خزر، اردبیل، شمال شرق، شرق و ارتفاعات البرز به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، رشد ابر و بارش پراکنده را پیش‌بینی می‌کنیم.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: روز سه‌شنبه نیز برای ارتفاعات البرز، بخش‌هایی از شمال شرق و جنوب شرق، رگبار پراکنده خواهیم داشت.

ارسال نظر