حجم ویدیو: 11.38M | مدت زمان ویدیو: 00:01:19

متولیان مسجد و مجموعه فرهنگی الغدیر بابل برای تسهیل در ازدواج جوانان سفره رایگان عقد وازدواج راه انداخته اند.

پایگاه خبری عاشورا نیوز _  بنیان خانواده کوچکترین و مهمترین نهاد در درون جامعه است که نقش موثری در استحکام یا فروپاشی جامعه ایفا می کند و لذا توجه جدی به شکل گیری یک خانواده مطلوب ‌می‌تواند‌ یک جامعه قوی را در آینده نوید دهد.

 بالا رفتن سن ازدواج و کاهش تمایل جوانان برای تشکیل خانواده زنگ خطر را برای مسوولان کشور به صدا در آورده است، بررسی های میدانی بسیاری از جوانان هزینه های سرسام آور و تشریفات رائد و رسوم غلط ازدواج را یکی از علت های عدم تمایل به ازدواج عنوان می کنند.

با وجود اینکه مشوق های دولتی تاکنون نتوانسته جهش قابل ملاحظه ای را در ازدواج و روند تسهیل سازی آن ایفا کند‌، اما در این بین هستند‌ افرادی که با نیت خیرخواهانه ، در عرصه سنت نبوی آستین همت بالا زده اند و تلاش مجدانه ای را در آسان سازی امر ازدواج و تقبل بخشی از هزینه های این امر مقدس برعهده گرفته اند.

جعفر خلیلی که سال ها در میادین ایثار و شهادت در دوران دفاع مقدس حضور داشت و پس از بازنشستگی از خدمت در نهاد مقدس سپاه، در زمین اهدایی پدرخانم مرحومش با همتی مثال زدنی یک باب مسجد و مجموعه فرهنگی را به نام الغدیر در محله سردار شهید مهدی زاده در ضلع شرقی شهر بابل احداث کرد و همه توان خود را برای ایجاد یک محله اسلامی به کار بسته است.

این فعال فرهنگی به همراه همسر و یکی از بستگان همسر خود پس از ساخت مسجد ، حسینیه و مهدیه ، به فکر ایجاد یک مرکز عقد و ازدواج رایگان برای زوج های جوان افتاد که در مدت کوتاهی از آغاز به کار این مرکز  استقبال گسترده زوج های جوان از موفقیت این مرکز‌حکایت می کند.

جعفر خلیلی با اشاره به آغاز ساخت مجموعه فرهنگی مذهبی الغدیر می گوید: دغدغه زیادی داشتم که برای امیرالمومنین علیه السلام قدمی بردارم که خوشبختانه در سال ۱۳۹۲ کلنگ ساخت مسجد الغدیر زده شد و پس از حدود ۹سال ، عملیات عمرانی آ

در این مجموعه به پایان رسید.

وی افزود:  این مجموعه شامل مسجد ، حسینیه، مهدیه ، خانه عالم، خانه خادم ، یک مجموعه بازی برای کودکان ، مرکز عقد و ازدواج رایگان ، آشپزخانه و سرویس مجهز بهداشتی ومرکز مهدویت است.

خلیلی با بیان این‌مطلب که این مسجد به صورت شبانه روزی میزبان مسافران جهت اسکان بین راهی می باشد، خاطرنشان کرد: شرایط مسجد به گونه ای است که در مسیر زیارتی مشهد‌مقدس قرار دارد و چند سالی است که در‌مسجد جامع الغدیر بابل میزبان مهمانان زیادی از سراسر کشور به ویژه برادران اهل سنت و حتی چندین کاروان از زائران عراقی که به صورت پیاده قصد عزیمت برای زیارت امام رضا علیه السلام را دارند ، هستیم.

خانم کلاگر مسوول امور بانوان این مجتمع و خانم حکیم زاده مسوول مرکز ازدواج آسان الغدیر هدف خودشان را از ایجاد این مرکز کاهش هزینه های ازدواج جوانان و ایجاد نسلی مهدوی و معرفی مسجد و مراکز مذهبی برای رفع مشکلات و موانع در جامعه می دانند.

خانم حکیم زاده در خصوص امکانات ارائه شده در مرکز ازدواج آسان الغدیر می گوید: سالنی با گنجایش ۶۰ نفر ، سفره عقد ، لباس عروس ، انجام تشریفات و ثبت ازدواج به ویژه برای افراد بی بضاعت به صورت رایگان است که در مهدیه این مجموعه فرهنگی تعبیه گردید.

وی با اشاره به اینکه مرکز عقد رایگان را از ماه مبارک رمضان امسال شروع کرده ایم ، اظهار کرد: در ابتدا تنها با ۵ میلیون تومان کار شروع شد و الحمدلله امکانات این مجموعه به تدریج توسط خیران و مردم تامین شده است.

خانم کلاگر نیز افزود: تاکنون ۱۲ مراسم عقد به صورت رایگان در این مرکز صورت گرفته است و خوشبختانه زوج های جوان استقبال خوبی از اینجا داشته اند.

وی خواستار حمایت متولیان و مسولان دولتی مرتبط با ازدواج به ویژه معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان از این مرکز و نمونه هایی از این مجموعه در آسان سازی امر ازدواج شد.

عبدالله پور گنجی تازه دامادی که بر سر سفره عقد در این مرکز نشسته بود نیز در گفت و گو با ما با تشکر از ایجاد مرکز عقد رایگان الغدیر ، گفت: برای تدارک برنامه عقد و هزینه های گزاف آن ، دغدغه زیادی داشتم که پس از اطلاع از وجود این مجموعه و دیدن امکانات بسیار خوب آن بخش زیادی از مشغولیت های ذهنی ام برطرف شد و حالا با آرامش و خوشحالی بر سر سفره عقد در کنار بستگان نشسته ام و امیدوارم این نوع مراکز جهت کمک به ازدواج جوانان گسترش بیشتری پیدا کند.

اصغرپور دیگر جوانی است که با مراجعه  به این مرکز قصد داشت تا مراسم عقد خود را در این مکان برگزار کند ، گفت : اهل یکی از روستاهای بابل هستم و وقتی که شنیدم این مجموعه راه افتاد به اینجا آمدم و دیدم که امکانات این مجموعه فراتر از انتظارات ما و مجموعه کاملی برای برپایی یک جشن عقد و ازدواج است که می تواند کمک شایانی برای زوج های جوانی باشد که بضاعت مالی خوبی ندارند.

/۱۰۱۰۹۲۷۲/

 

ارسال نظر