مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز:

وقف کردن اموال بهترین راهکار برای سند قطعی مالکیت برای خود است

وقف کردن اموال بهترین راهکار برای سند قطعی مالکیت برای خود است

حجت الاسلام یوسفی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ وقف گفت: وقف کردن اموال بهترین راهکار برای سند قطعی مالکیت برای خود است.

 به گزارش عاشورا به نقل ازشبستان «حجت الاسلام علی مراد یوسفی» در گفت و گو با خبرنگار از البرز در خصوص اهمیت ترویج فرهنگ وقف در جامعه گفت: وقف کردن اموال بهترین راهکار برای سند قطعی مالکیت برای خود است.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز افزود: فرهنگ وقف را گران بها می دانیم چرا که در جهان اسلام و دیگر تاریخ های گذشته بهترین اتفاق است.

 

به گفته حجت الاسلام یوسفی، وقف از جمله عقود مشخصی است که در فقه شیعه و سنی از ارزش و اعتبار خاصی برخوردار است.

 

وی بیان کرد: از خصوصیات مومن، اختصاص دادن بخشی از دارایی و خود برای کمک به قشر خاص و وقف رفع نیازهای نیارمندان است.

 

وی ادامه داد: وقف صدقه جاری است که پس از مرگ ادامه دارد و اثرات آن به نسل های بعدی می رسد و ثوابش به نامه ی اعمال فرد خواهد رسید.

 

حجت الاسلام یوسفی خاطرنشان کرد: در قوانین جمهوری اسلامی طبق ماده ۵۵ قانون مدنی ، عین مال حبس و منابع آن تسهیل شود رفع گرفتاری از جامعه یا توسعه کار نیکی به کار گرفته می شود.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از منابع رفع نیازهای جامعه ترویج فرهنگ وقف است متذکر شد: افرادی که با ادبیات  دینی مقرارت دینی  آگاه هستند اموال خود را تعیین تکلیف می کنند.

 

حجت الاسلام یوسفی بیان کرد: در نهج البلاغه اشاره شده است که آنچه از اموال دنیا در اختیار توست همانطور که به گذشتگان وفا نکرد به تو هم نخواهد رسید و بعد از تو به کسانی ارث می رسد و ممکن است این اموال به ورثه ای برسد که در راه غیر خدا خرج شود پس تکلیف چه می شود؟ بهترین راهکار برای حفظ ثبت اموال به نام شخص، وقف کردن است که در ظاهر به نام کسی می خورد اما سند قطعی به نام خود فرد است.

 

 

 

ارسال نظر