درگیری نظامیان صهیونیست با روزه‌داران فلسطینی در قدس اشغالی

نظامیان صهیونیست با یورش بردن به صدها جوان فلسطینی که با تجمع در یکی از ورودی‌های قدس اشغالی قصد برگزاری مراسم ماه رمضان را داشتند، با آنها درگیر شدند.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری فارس، رسانه‌های محلی بامداد سه‌شنبه از درگیری نظامیان صهیونیست با معترضان فلسطینی در قدس اشغالی خبر دادند.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، در حالی که صدها جوان فلسطینی شامگاه دوشنبه برای برگزاری مراسم‌های ماه رمضان در «باب العامود» گردهم آمده بودند،‌ با حمله پلیس رژیم صهیونیستی مواجه شدند.

در حالی که جوانان فلسطینی با شعارهای «بالروح بالدم نفدیک یا فلسطین» مقابل نظامیان اشغالگر قدس ایستادگی می‌کردند اما نیروهای امنیتی صهیونیستی با حملات شدید سعی در متفرق کردن آنها داشتند.

رسانه‌های فلسطینی نیز گزارش دادند که نظامیان صهیونیست یک فلسطینی را بازداشت کرده است.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم اسرائیل نیز مدعی شد که صدها فلسطینی دیگر نیز به شکلی مسالمت‌آمیز از باب العامود عبور کرده و به سمت مسجد الاقصی حرکت کردند.

از زمان شروع ماه رمضان، نظامیان رژیم صهیونیستی، فلسطینی‌ها را از نشستن در باب العامود و برگزاری عبادات و مراسم‌های مذهبی مخصوص ماه رمضان منع کرده بود. 

پیش از این شیخ «عکرمه صبری» خطیب مسجد الاقصی از شوراهای خانوادگی متعلق به ساکنان شهر قدس خواسته بود امکانات و توانمندی خود را بسیج کرده و کمیته‌هایی متشکل از جوانان را برای دفاع از شهر تشکیل دهند.

پیش از این اما خبرگزاری آناتولی به نقل از شاهدان عینی گزارش داده بود پس از چند روز درگیری و تنش میان فلسطینی‌ها و نظامیان رژیم صهیونیستی در اطراف مسجد الاقصی، با مقاومت فلسطینی‌های روزه دار، نیروهای امنیتی این رژیم مجبور به ترک دروازه باب العامود شدند. (جزئیات بیشتر)

 

 

انتهای پیام/

 

ارسال نظر