صنعا: دوران مداخله و قیمومیت عربستان بر یمن به پایان رسیده است

هشام شرف، وزیر امور خارجه در دولت نجات ملی یمن وابسته به "انصار الله" ، اظهار داشت که دوران قیمومیت و مداخله عربستان در امور یمن به پایان رسیده است.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا، به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، اظهارات شرف در واکنش به اظهارات وزیر خارجه عربستان در پی معرفی نماینده جدید سازمان ملل در یمن صورت گرفت.

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن اظهار داشت: "می‌توان روابط دوجانبه بین جمهوری یمن و عربستان را بر اساس حسن همجواری، احترام متقابل و عدم دخالت در امور داخلی بازسازی کرد".

شرف تأکید کرد که کشورش "صلحی را که عربستان به نفع کسانی که در جبهه خود هستند و به این امید که این کشور همچنان نقش سرپرستی و هژمونی را ایفا کند، تحمیل یا مقرر کرده، نمی‌پذیرد."

شرف از وزیر خارجه عربستان خواست "در تلاش برای اظهار موضع قدرت به نماینده جدید سازمان ملل در یمن شتاب نکند".

پیشتر ، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان از انتصاب هانس گروندبرگ به عنوان نماینده ویژه سازمان ملل در یمن استقبال و بر "حمایت مداوم عربستان از تلاش‌ها برای دستیابی به راه حل سیاسی بحران یمن" تأکید کرد.

بن فرحان در توئیتی در حساب رسمی خود در توییتر نوشت: "من از انتصاب آقای هانس گروندبرگ به عنوان نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن استقبال می کنم و برای وی در وظایف جدید آرزوی موفقیت می کنیم."

انتهای پیام

ارسال نظر