لتونی در مورد خطر وقوع «حادثه» میان ناتو و روسیه هشدار داد

وزیر امور خارجه لتونی، دولت بلاروس را متهم کرد که با حربه مهاجرت و تمرین‌های نظامی قریب‌الوقوع با روسیه خطر وقوع «حادثه» با نیروهای ناتو در کشورهای حوزه بالتیک و لهستان را افزایش می‌دهد.

 به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا ،"ادگار رینکویکس" وزیر امور خارجه لتونی دیروز (۱۷ مرداد) با روزنامه انگلیسی فایننشیال تایمز مصاحبه کرد و مدعی شد که احتمال بروز «سوءتفاهم» هنگام برگزاری مانور نظامی «زاپاد» روسیه که سپتامبر آتی برگزار می‌شود، وجود دارد.

وی گفت: بحران مرزی، برگزاری رزمایش بزرگ نظامی در مرزهای کشورهای عضو ناتو، آرایش جنگی و افزایش فشار بر لیتوانی، استونی و لهستان احتمال وقوع حوادث را افزایش می‌دهند.

به نوشته فایننشیال تایمز، کشورهای بالتیک و اتحادیه اروپا از اقدام‌های دولت الکساندر لوکاشنکو ناخشنودند و معتقدند که چراغ سبز وی به پناهجویان عراقی، سوری و آفریقایی موجب عبور بیش از ۴ هزار پناهجو در سال جاری از مرز لیتوانی و افزایش ۵۰ برابری ورود پناهجویان به خاک این کشور شده است.

رنکوویکس ابراز عقیده کرد که مینسک از حربه مهاجرت برای فشار به لیتوانی و اتحادیه اروپا بهره‌برداری می‌کند.

وزیر امور خارجه لتونی همچنین از تصمیم عراق برای تعلیق پروازها به مینسک به همراه تاکتیک جدید مرزبانان لیتوانی برای «عقب راندن» مهاجران به سمت بلاروس استقبال کرد و آن را موجب کاهش قابل توجه تعداد عبور کنندگان از مرز در روزهای اخیر دانست.​

ارسال نظر