مقامات یمن مشارکت ایران در طرح بازسازی بیمارستان صعده را ستودند

«محمد جابر عوض» استاندار صعده و «نجیب القباطی» معاون وزیر بهداشت در بخش جمعیت یمن دیروز (دوشنبه) در مراسم افتتاح مجدد بیمارستان «الجمهوری» پس از بازسازی و نوسازی آن، از مشارکت و کمکهای انساندوستان ایران در این کشور قدردانی کردند.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا ، عوض و القباطی به همراه «فؤاد مالکی» مسئول روابط عمومی سفارت جمهوری اسلامی ایران در این مراسم، در جریان توضیحات ارائه شده از سوی «اسماعیل الورفی» رئیس بیمارستان الجمهوری در مورد بخش های بازسازی و نوسازی شده این بیمارستان قرار گرفتند که در بهبود خدمات پزشکی برای بیماران در استان صعده نقش مهمی دارد.

مقامات یمن مشارکت ایران در طرح بازسازی بیمارستان صعده را ستودند

استاندار صعده، همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران برای بازسازی و نوسازی بیمارستان الجمهوری در این استان را ستود.

وی به اهمیت خدمات ارائه شده از سوی بیمارستان الجمهوری به اهالی صعده و استان های همجوار اشاره و خاطرنشان کرد: هم اکنون بیماران و مجروحان بسیاری در این بیمارستان بستری هستند.

مقامات یمن مشارکت ایران در طرح بازسازی بیمارستان صعده را ستودند

معاون وزیر بهداشت یمن نیز در این مراسم به اهمیت بازسازی و نوسازی بخش بزرگ عمل های جراحی بیمارستان الجمهوری استان صعده اشاره و یادآور شد: این اولین مرحله از طرح توسعه بخش های بیمارستان در کشور به شمار می رود.

وی ابراز داشت: استان صعده مدت زمان زیادی است که از خدمات بهداشتی و پزشکی مورد نیاز به دلیل حملات ائتلاف سعودی به زیرساختهای این استان، محروم مانده بود و بیمارستان الجمهوری از زمان ساخت آن در سال 1954 میلادی تاکنون هیچ گونه تعمیر، ترمیم و بازسازی نشده بود.

وزارت بهداشت یمن از حمایت ها و کمک های جمهوری اسلامی ایران به بخش بهداشت و پزشکی استان صعده تقدیر و تشکر کرد.

مقامات یمن مشارکت ایران در طرح بازسازی بیمارستان صعده را ستودند

مالکی مسئول روابط عمومی سفارت ایران در یمن نیز به نوبه خود خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی در راستای خدمت رسانی به مردم یمن بر مشارکت در اجرای چنین پروژه هایی تاکید دارد.

وی بر حمایت ایران از اجرای چنین پروژه هایی که در کاهش رنج و محرومیت ملت یمن در سایه شرایط موجود می کاهد، تاکید کرد.

«یحیی شایم» مدیر دفتر بهداشت در استان نیز گفت: بیمارستان الجمهوری در صعده پایه و اساس بخش بهداشت در این استان از نظر ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به شمار می رود.

عربستان با تشکیل ائتلافی از چند کشور عربی و با کمکهای نظامی و لجستیکی آمریکا و رژیم صهیونیستی از فروردین سال 94 کشور مسلمان و فقیر یمن را با بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور، یمن را آماج حملات همه جانبه و محاصره دریایی، زمینی و هوایی کرده است.

عربستان در طول حدود هفت سال گذشته تمامی زیر ساختهای یمن از جمله مراکز درمانی و آموزشی را هدف حملات هوایی و زمینی قرار داده و آنها را نابود کرده است.

مقامات یمن مشارکت ایران در طرح بازسازی بیمارستان صعده را ستودند

 

ارسال نظر