در واکنش به ارائه اطلاعات غلط در مناظره‌های انتخاباتی منتشر شد

عملکرد دولت در حوزه زنان/ابتکار:مشاوران نامزدها یا مغرضند یا بی اطلاع

عملکرد دولت در حوزه زنان/ابتکار:مشاوران نامزدها یا مغرضند یا بی اطلاع

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در واکنش به ارائه اطلاعات نادرست برخی نامزدهای انتخاباتی نسبت به عملکرد دولت دوازدهم در دومین مناظره، از مشاوران و ارایه دهندگان این اطلاعات به نامزدها به شدت انتقاد کرد و به ارائه بخشی از اقدامات دولت طی چهارسال گذشته در حوزه زنان پرداخت.

به گزارش روز چهارشنبه عاشورا به نقل از خبرگزاری ایرنا، معصومه ابتکار در چند رشته توئیت در تشریح عملکرد دولت دوازدهم در حوزه زنان نوشت: آموزش ۱۳ هزار دختر روستایی و عشایری با همکاری نهضت سواد آموزی، تدوین و اجرای بسته عملیاتی بازگرداندن دختران بازمانده از تحصیل در ۵ استان و تامین نیازهای درسی حدود ۱۰ هزار نفر از این دختران که در خانواده های محروم هستند و آموزش مهارتهای ارتباطی و گفتگو برای ۷۵۰هزار دانش آموز از جمله عملکرد دولت دوازدهم بود.

وی در توییتی دیگر افزود: آموزش ۱۷ هزار زن تسهیلگر روستایی با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و آموزش۵۰ هزار زن روستایی برای تولید محصول استاندار، آموزش هفت هزار زن روستایی برای تولید گیاهان دارویی، حمایت و توان افزایی برای ایجاد و توسعه بیش از چهار هزار صندوق اعتبارات خرد روستایی در کشور، بخشی دیگر از این عملکرد است.

معاون رئیس جمهوری در توئیتی دیگر یادآور شد: اجرای برنامه ملی سنجش ساختار قامتی وآموزش حرکتی دختران روستایی و عشایری در کشور با همکاری وزارت ورزش و جوانان، شناسایی ۱۹ ناهنجاری اسکلتی، عضلانی ناشی از فقر حرکتی یا عادت‌های نادرست در میان زنان روستایی و آموزش و توانمندسازی ۲۰۰۰ مربی آمادگی جسمانی و پیلاتس برای اصلاح این ناهنجاری ها در این دولت اجرایی شد.

به نوشته ابتکار، اجرای طرح ارتقا تاب آوری اجتماعی برای آموزش خانواده های در معرض آسیب در ۱۱۳۰ نقطه کشور بمدت حداقل ۶۰ ساعت و آموزش مربی و تسهیلگر برای هر استان، حمایت از اورژانس اجتماعی ۱۲۳ از طریق توان افزایی کارشناسان و تقویت خانه های امن برای مقابله با خشونت در خانواده ها از دیگر عملکرد ها بود.

وی ادامه داد: ۸ نشست منطقه ای برای توان افزایی۱۲۰۰ سازمان مردم نهاد زنان و خانواده و دوره مجازی مهارت افزایی برای ۱۰۰۰ تشکل در شرایط کرونا و اجرای ۱۶۰ پروژه مشترک با سمن ها در زمینه های خانواده، آسیب ها و توان افزایی اقتصادی جوامع محلی برگزار شده است.

معاون رئیس جمهوری تصریح کرد: همکاری با وزارت کار و جهاد دانشگاهی برای توان افزایی اقتصادی۷۲۰۰ زنان سرپرست خانوار در ایجاد مشاغل نوین خانگی همچنین همکاری  با وزارت کشور در ایجاد کسب وکار پایدار برای ۶۵۰۰ زن سرپرست خانوار در حاشیه شهرها صورت گرفت.

ابتکار در توییتی دیگر به آموزش و توان افزایی زنان برای بهره مندی از بازارهای مجازی و استفاده از ظرفیت شرکت ملی پست و برگزاری ۵ استارت اپ با همکاری معاونت علمی و فن اوری برای توانمندی زنان کار آفرین اشاره کرد و در دیگر توییتی نوشت: برگزاری دوره کار مهارت نوآوری «کمند» برای صدها دختر دانشجو در ترم آخر کارشناسی در ۱۵ استان کشور برای آموزش مهارتهای کسب وکار و برگزاری نمایشگاههای واقعی و مجازی برای عرضه و معرفی تولیدات مد و لباس و صنایع دستی و هنری دختران دانشجو و تشکیل بازار دایمی مجازی محصولات در این دوره انجام شده است.

به گزارش ایرنا، ابتکار همچنین شب گذشته(سه شنبه) در توئیتی به دومین مناظره هفت نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با محوریت مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی واکنش نشان داد و نوشت: امروز آمار نادرستی در مورد برنامه‌های دولت برای ‎زنان و هزینه‌ها مطرح شد.

وی در این توئیت نوشت: ‌مشخص شد برخی داوطلبان ریاست جمهوری علاوه بر پوشش دادن، نقش تخریب دولت را هم بعهده گرفته‌اند و متاسفانه آمار غلط و اطلاعات نادرست به مردم منتقل می‌کنند.

معاون رییس جمهوری افزود: امروز آمار نادرستی در مورد برنامه های دولت برای ‎زنان و هزینه های آن مطرح شد. ما در تمام برنامه ها و هزینه ها بطور شفاف اطلاع رسانی کرده ایم.

وی ادامه داد: مشخص است مشاوران و گردآورندگان اطلاعات برای آنها یا بی اطلاعند یا مغرض و غیرقابل اعتماد. اینهمه اطلاعات غلط، توانایی این کاندیداها را در تشخیص حقیقت و دروغ زیر سوال می برد و این برای اداره کشور خطرناک است.

ابتکار افزود: گزارش بخشی هایی از فعالیت ها و دستاوردها را با آمار و هزینه ارایه خواهم داد.

نخستین دور مناظره تلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری روز شنبه ۱۵ خرداد و دومین مناظره نیز روز سه‌شنبه ۱۸ خرداد برگزار شد.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در سه حوزه انتخاباتی و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در یک هزار و ۳۷۲ شهر و چهل هزار و ۶۲۰ روستا و تیره عشایری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

 

ارسال نظر