شب جنایت صهیونیست‌ها در غزه چگونه صبح شد؟

شب گذشته رژیم صهیونیستی در اقدامی وحشیانه بیمارستان المعمدانی را هدف قرار داد و هزاران زن و کودک بی‌دفاع را به خاک و خون کشید.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری مهر ، شب گذشته رژیم کودک کش صهیونیستی ابتدا از مردم خواست تا برای در امان ماندن از بمباران‌ها و کشتار وحشیانه این رژیم در بیمارستان پناه بگیرند و سپس در اقدامی ددمنشانه بیمارستان را هدف حمله قرار داد.

در این حمله که از بمب‌های آمریکایی ارسال شده برای رژیم صهیونیستی استفاده شد هزاران زن و کودک بی‌گناه به خاک و خون کشیده شدند.

اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که در نتیجه بمباران بیمارستان المعمدانی بیش از ۸۰۰ فلسطینی به شهادت رسیدند. منابع رسانه‌ای غیر رسمی اما آمار شهدا را بالای ۱۰۰۰ نفر اعلام کرده‌اند. اما تا کنون آمار دقیق شهدا و زخمی‌ها اعلام نشده است.

از طرفی با توجه به تخریب بالای بیمارستان بسیاری از شهدا زیر آوار هستند و تلاش برای خارج کردن آن‌ها از زیر آوار برجای مانده از بمباران رژیم صهیونیستی ادامه دارد.

شب جنایت صهیونیست‌ها در غزه چطور صبح شد؟

واکنش مقامات جمهوری اسلامی در پی جنایات رژیم صهیونیستی

در پی اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان المعمدانی علاوه بر اعلام ۳ روز عزای عمومی در کشور مقامات نیز به این جنایات رژیم صهیونیستی واکنش نشان دادند.

سید ابراهیم رئیسی در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی در حساب کاربری خود در شبکه ایکس نوشت: شعله آتش بیمارستان المعمدانی صهیونیست‌ها را خواهد بلعید. رئیس‌جمهور گفت: شعله آتش بمب‌های آمریکایی-اسرائیلی که امشب در بیمارستان المعمدانی غزه بر سر مجروحان مظلوم فلسطینی ریخته شد، به‌زودی صهیونیست‌ها را خواهد بلعید. سکوت هیچ انسان آزاده‌ای در مقابل این جنایت جنگی جایز نیست. ‌ایران نیز همچون امت اسلامی عزادار است و چهارشنبه را عزای عمومی اعلام می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به بیمارستان معمدانی و کشتار بی رحمانه مردم غزه در حساب کاربری خود در شبکه ایکس نوشت: جهنم در انتظار آنهاست. بی‌رحم‌ترین جنایتکاران تاریخ از آنچه صهیونیست‌های قاتل امشب در حق مردم مظلوم در بیمارستان معمدانی غزه روا داشتند، پرهیز می‌کردند. این شیاطین غاصب مایهٔ ننگ انسانیت‌اند. امشب خداوند روی زشت آنها را به دست خودشان برای جهانیان برملا کرد. جهنم در انتظار آنهاست. پس از جنایت هولناک رژیم صهیونیستی در بمباران و قتل‌عام بیش از هزار نفر از زنان و کودکان بی‌گناه در بیمارستان ‎المعمدانی زمان برای اتحاد جهانی بشریت علیه این رژیم جعلی منفورتر از داعش و ماشین کشتارش فرارسیده است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی هم که پیرامون مسائل و تحولات فلسطین برای شرکت در نشست سازمان همکاری‌های اسلامی به جده سفر کرده در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی در صفحه شخصی خود در شبکه ایکس نوشت: «پس از جنایت هولناک رژیم صهیونیستی در بمباران و قتل‌عام بیش از هزار نفر از زنان و کودکان بی‌گناه در بیمارستان ‎#المعمدانی زمان برای اتحاد جهانی بشریت علیه این رژیم جعلی منفورتر از داعش و ماشین کشتارش فرارسیده است.»

وزیر فرهنگ نیز نسبت به این جنایت واکنش نشان داد و نوشت: امشب جهان با پدیده‌ای فراتر از نسل‌کشی روبه‌رو شد. باید برای «نهایتِ تراژدی» نام تازه‌ای یافت؛ چرا که واژگان معمول، دیگر قدرتِ توصیف جنایات غیرمعمول را ندارند. امشب لحظه نهاییِ فروپاشی همه آن چیزی بود که به نام انسان‌گرایی غربی و حقوق مدرن بر «توحش غرب»، «نقاب تمدن» می‌زد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران جنایت هولناک حمله اسرائیل به بیمارستان المعمدانی در غزه را محکوم کرد. سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود: اسرائیل، یک بار دیگر خوی درندگی و سبعیت خود را به همه جهانیان نشان داد و ثابت کرد که کوچک‌ترین پایبندی به اصول و قواعد حقوق بین‌الملل در زمان جنگ ندارد. کنعانی تاکید کرد انتظار می‌رود که جامعه جهانی بویژه سازمان ملل متحد و شورای امنیت این سازمان به مسؤولیت بین‌المللی خود در بررسی سریع ابعاد این جنایت جنگی و پیگرد قانونی جنایتکاران اسرائیل عمل نمایند.

وزیر بهداشت در برنامه تلویزیونی به افق فلسطین گفت: در پی فاجعه تروریستی رژیم صهیونیستی در بیمارستان المعمدانی، جمهوری اسلامی ایران کاملاً آماده است که کادر سلامت را داوطلبانه عازم غزه کند. همچنین بهرام عین‌اللهی در تماس‌های تلفنی با برخی از همتایان خود و سازمان‌های بین المللی، پیرامون فجایع انسانی در غزه گفت‌وگو کرد.

سخنگوی دولت نیز‬ در‬ اینباره گفت: ‌ اگر جنایت رژیم صهیونیستی ادامه پیدا کند کسی نمی‌تواند جلوی مسلمانان و نیروهای مقاومت را بگیرد. این را بدانند!»

جنایات رژیم صهیونیستی نیمه شب مردم ایران را به خیابان‌ها کشاند

پس از اینکه خبرهای جنایات رژیم صهیونیستی در رسانه‌ها منتشر شد مردم ایران که از اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی خشمگین بودند نیمه شب به طور خودجوش و سراسری به خیابان آمدند تا انزجار و خشم خود را از رژیم کودک‌کش صهیونیستی و حامیان غربی آن‌ها نشان دهند.

مردم انقلابی تهران در اعتراض به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی در حمله به بیمارستان العمدانیه در میدان فلسطین تجمع کردند تا خشم و انزجار خود را از این اقدام رژیم کودک کش نشان دهند.

مردم خشمگین تهران با شعارهای «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» جنایت امشب صهیونیست‌ها را محکوم کردند.

هزاران نفر از مردم تهران که از ساعاتی پیش در محکومیت جنایات امشب رژیم صهیونیستی در میدان فلسطین تهران تجمع کرده بودند با راهپیمایی به سمت سفارت فرانسه و انگلیس به مقابل سفارت فرانسه در تهران رسیدند و با شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا حمایت دولت مکرون از جنایات صهیونیست‌ها را محکوم کردند.‌

خالد القدومی نماینده جنبش حماس در تهران ضمن حضور در تجمع خودجوش مردم تهران گفت: مردم غیور و قهرمان ایران شریف شما همیشه در خط اول از دفاع از مظلومین هستید.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
0 seconds of 34 secondsVolume 90%
 
 
 
 
 

امروز بیمارستان غزه که توسط مسیحیان و فلسطینی‌ها ساخته شده بمباران شد. این بیمارستان به عنوان پناهگاه برای شهروندان ما استفاده می‌شد و هزاران فلسطینی و شهروندان در آنجا بودند.

وی افزود: صلیب سرخ با مدیر این بیمارستان تماس گرفتند و به ایشان توضیح دادند که اسرائیلی‌ها به ما گفتند بیمارستان را بمباران نمی‌کنیم. لذا مردم ما برای استفاده از پناهگاه این بیمارستان به آنجا رفتند که نتیجه آن کشتار جمعی از طرف رژیم کودکش صهیونیستی بود.

همزمان با حضور گسترده مردم در مقابل سفارت انگلیس و فرانسه، در شهرهای دیگر نیز مردم در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان قیام کرده‌اند.

واکنش مقامات در سراسر جهان نسبت به جنایات رژیم صهونیستی

اما این اقدام وحشیانه رژیم کودک‌کش صهیونیستی خشم و انزجار مردم و مقامات در سراسر جهان را به دنبال داشت.

پس از این جنایات دبیر کل سازمان ملل در واکنش به این اقدام وحشیانه رژیم صهیونیستی گفت: در مقابل کشته شدن صدها غیر نظامی فلسطینی در بمباران بیمارستانی در غزه احساس وحشت می‌کنم.

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه بمباران بیمارستان معمدانی در غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و گفت هیچ چیزی نمی‌تواند بمباران بیمارستان یا کشتار غیرنظامیان را توجیه کند.

عبدالباری عطوان، نویسنده و روزنامه‌نگار برجسته جهان عرب نوشت: موشک‌هایی که دولت بایدن به دولت اشغالگر تحویل داد، همان موشک‌هایی بود که برای بمباران بیمارستان الاهلی غزه استفاده شد و حدود هزار نفر به شهادت رسید. صدای من را به تظاهرات کنندگان رام الله اضافه کنید که خواهان سرنگونی محمود عباس و اخراج بایدن هستند.

حزب‌الله در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دیگر بیانیه‌های محکوم‌کننده کافی نیست و ما از ملت‌های امت عربی و اسلامی خود می‌خواهیم که در خیابان‌ها و میادین برای ابراز خشم شدید و اعمال فشار بر دولت‌ها هر کجا که هستند، اقدام کنند. اقدام فوری علیه قتل عام‌».

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
0 seconds of 58 secondsVolume 90%
 
 
 
 
 

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره این جنایت رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل بیمارستان معمدانی در غزه را بمباران کرد و این جنایتی غیرقابل بخشش است. با اردن و مصر بر سر لغو نشست چهارجانبه فردا در امان با رئیس جمهور آمریکا توافق کردیم. جنگ علیه ملت فلسطین باید متوقف شود. خواستار مجازات دولت "اسرائیل" و تأمین حمایت بین‌المللی از ملت فلسطین هستیم. اجازه تکرار نکبتی دیگر را نمی‌دهیم و کوچاندن دوباره ملت فلسطین را نخواهیم پذیرفت.

وزارت خارجه عربستان نیز با صدور بیانیه‌ای جنایت بمباران بیمارستان معمدانی و همچنین تداوم حملات اشغالگران را به شدت محکوم و از جامعه جهانی خواست دست از استانداردهای دوگانه بردارد و در مقابل اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی موضع بگیرد.

ریاست جمهوری سوریه نوشت: آنچه نیروهای جنایتکار صهیونیستی در بیمارستان معمدانی مرتکب شدند، یکی از فجیع‌ترین جنایات علیه بشریت است. این جنایت وحشیانه تنها ما را به یاد جنایات و کشتارهایی می‌اندازد که رژیم اشغالگر بر پایه آن بنا نهاده شد. سازمان بهداشت جهانی بمباران بیمارستان معمدانی در غزه را شدیداً محکوم کرد.

اردوغان گفت: بمباران بیمارستانی که کودکان، زنان و افراد بی‌گناه و غیرنظامی در آنجا حضور دارند، تازه‌ترین مثال بر حملات "اسرائیل" است که به دور از هرگونه انسانیت انجام می‌گیرد. همه بشریت را به اتخاذ اقداماتی فوری جهت توقف وحشی‌گری اسرائیلی‌ها در غزه که تاریخ تاکنون به خود ندیده، فرامی‌خوانیم.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفت: کنگره باید قطعنامه‌ای را تصویب کند و از اسرائیل بخواهد فوراً از هدف قرار دادن غیرنظامیان و کودکان دست بردارد!

نخست‌وزیر کانادا حمله به بیمارستان غزه را «غیرقابل قبول» خواند. جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا تاکید کرد که اسرائیل باید در انتقام گیری از حماس به خاطر حملاتی که بیش از ۱۳۰۰ کشته برجای گذاشت، قوانین بین‌المللی را رعایت کند. ترودو به خبرنگاران گفت که حمله به بیمارستانی در غزه "انزجاربرانگیز و کاملاً غیرقابل قبول" بوده است. او افزود: «قوانین بین‌المللی در این مورد و سایر موارد باید رعایت شوند. جنگ قوانینی دارد و حمله به بیمارستان قابل قبول نیست.»

سیسی در واکنش به کشتار مردم مظلوم و بی‌دفاع در بیمارستان معمدانی غزه گفت: قویاً بمباران عامدانه بیمارستان معمدانی در غزه که نقض صریح قوانین بین‌المللی و انسانی است، را محکوم می‌کنیم. وی بر موضع دولت و ملت مصر در محکومیت اینگونه جنایات علیه غیرنظامیان تاکید کرده و خواستار توقف فوری این حملات شد.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
0 seconds of 31 secondsVolume 90%
 
 
 
 
 

رئیس شورای اتحادیه اروپا گفت: حمله به یک زیرساخت غیرنظامی با حقوق بین‌الملل منطبق نیست. شارل میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا می‌گوید حمله به یک زیرساخت غیرنظامی با حقوق بین‌الملل منطبق نیست. این سخنان در حالی مطرح می‌شود که در حمله هوایی اسرائیل به یکی از بیمارستان‌های غزه صدها نفر شهید و مجروح شده‌اند.

«سید عمار حکیم»، رئیس جریان حکمت ملی عراق در پیامی حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به بیمارستان معمدانی را به شدت محکوم کرد. وی در این پیام آورده است: زیاده‌روی رژیم صهیونیستی در ارتکاب جنایات وحشیانه علیه غیر نظامیان بی پناه، همه مرزها و همه خطوط قرمز را درنوردیده است که تازه‌ترین مورد آن حمله به بیمارستان خصوصی معمدانی در نوار غزه است که صدها شهید و زخمی در پی داشته است.

رهبر حزب کارگر انگلیس نوشت: صحنه‌های کشته‌شدن صدها نفر در بیمارستان المعمدانی در نوار غزه کاملاً ویران‌کننده هستند و به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

وزارت خارجه اسپانیا هم نوشت: حمله به بیمارستان غزه کشتاری هولناک است. قوانین بشردوستانه بین‌المللی باید رعایت شود.

واکنش مردم در کشورهای مختلف

مردم با تظاهرات گسترده مقابل کاخ سفید از رئیس جمهور آمریکا خواستند حمایت‌ها از رژیم تروریست صهیونیستی را متوقف کرده و حمله به بیمارستان «المعمدانی» در نوار غزه کند.

مردم ترکیه که مانند مردم بسیاری از کشورها از جنایات رژیم صهیونیستی خشمگین بودند به سمت سفارت موقت این رژیم در ترکیه حرکت کردند و در مقابل سفارت موقت این کشور با پلیس درگیر شدند. در برخی رسانه‌ها منتشر شد که مردم سفارت این رژیم تروریستی در ترکیه را تسخیر کرده‌اند.

مردم در چندین شهر هلند مانند روتردام، آیندهوون و لاهه تظاهراتی در محکومیت بمباران رژیم صهیونیستی که بیمارستان المعمدانی در نوار غزه را هدف قرار داد، برگزار کردند.

در لبنان نیز تظاهرات کنندگان علیه بمباران بیمارستان معمدانی در غزه در شهر بیروت، پرچم حماس و فلسطین را روی دیوار سفارت آمریکا برافراشتند. تصاویر نشان می‌دهد که خیل عظیم تظاهرات کنندگان در لبنان در محکومیت حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی و جنایات آن علیه مردم غزه، در حال حرکت به سمت سفارت این کشور در بیروت هستند. در اسپانیا نیز مردم که آکنده از خشم و نفرت بودند برای نشان دادن انزجار خود از اقدامات رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند و شعارهایی علیه این رژیم تروریستی سر دادند. همچنین تظاهرات موتوری لبنانی‌ها به سمت سفارت آمریکا در محکومیت بمباران بیمارستان معمدانی غزه انجام شد و ارتش تمامی راه‌ها به سمت سفارت را مسدود کرد.

شب جنایت صهیونیست‌ها در غزه چگونه صبح شد؟

 
کد خبر 5914714

 

ارسال نظر