حماس: سوخت همه بیمارستان‌های غزه تمام شده است

جنبش حماس اعلام کرد سوخت تمام بیمارستان‌های غزه تمام شده و کمک‌هایی که به این منطقه رسیده برای رفع نیازهای مردم کافی نیست.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از  خبرگزاری فارس، حماس امروز دوشنبه (۲۳ اکتبر، اول آبان) در بیانیه‌ای اعلام کرد سوخت تمام بیمارستان‌های غزه تمام شده و افزود کمک‌هایی که در دو روز گذشته وارد این منطقه شده برای رفع نیازهای مردم کافی نیست. 

سومین کاروان حاوی کمک‌های بشردوستانه از جمله مواد غذایی، ملزومات پزشکی و شیرخشک، ظهر امروز از مصر وارد نوار غزه شد. اولین کاروان حامل مواد غذایی و پزشکی شامل ۲۰ کامیون شنبه وارد غزه شد و پس از آن «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر در پاسخ به انتقادات از بسته شدن دوباره گذرگاه رفح گفت که قاهره گذرگاه را نبسته بلکه این جنگنده‌های اسرائیل بودند که اطراف گذرگاه را بمباران کردند.

به نوشته «اسپوتنیک»، دکتر «محمد سلیمه» مدیر بیمارستان «الشفا» در نوار غزه به این خبرگزاری گفت در صورت تمام شدن سوخت، این مرکز به گور جمعی تبدیل خواهد شد. 

به گزارش «یاهو نیوز»، حماس خواستار کریدور دائمی به منطقه برای جلوگیری از فاجعه انسانی شده است. طبق این گزارش، در بیانیه حماس آمده است: محاصره مداوم، شرایط انسانی را فلج کرد و باعث کمبود شدید مواد غذایی و دارو شد. به‌علاوه، سوخت همه بیمارستان‌ها در نوار غزه تمام شده است. 

وزارت بهداشت غزه پیش از آن اعلام کرد در نوار غزه، ۱۲ بیمارستان و ۳۲ مرکز درمانی به دلیل گلوله‌باران و کمبود سوخت کار خود را متوقف کرده‌اند. طبق اعلام این نهاد، شمار شهدای فلسطینی در پی حملات رژیم صهیونیستی به ۵۰۸۷ شهید و تعداد مجروحان به ۱۵۲۷۳ نفر افزایش یافته است.

به گفته «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه، ۲۰۵۵ نفر از شهدا کودک، ۱۱۱۹ نفر زن و ۲۱۷ نفر سالخورده هستند. این در حالی است که حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه همچنان ادامه دارد و در شبانه‌روز گذشته بیش از ۵۰۰ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

 

بعد از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) علیه رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر، کابینه رژیم اشغالگر قدس ضمن اعمال محاصره همه‌جانبه و جلوگیری از ورود غذا، دارو، برق، سوخت و حتی آب به نوار غزه، دستور آغاز حملات گسترده به این منطقه را صادر کرد.

پایان پیام/

 

ارسال نظر