نه فلسطین اوکراین است، نه اوکراینی‌ها مجاهد

رژیم صهیونیستی قصد دارد با اعمال فشار حداکثری مردم غزه را وادار به کوچ کند، اما فرهنگ ایثار و شهادت همچنان مردم فلسطین را در برابر صهیونیست‌ها مقاوم ساخته است.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، بعد از طوفان‌الاقصی، رژیم صهیونیستی قصد داشت به نحوی این ضربه به پیکره ساختار نظامی و امنیتی‌اش را ترمیم کند. اسرائیل قریب به 14 هزار نفر را به شهادت رساند و بسیاری از قواعد بین‌المللی مرتبط با جنگ را نقض کرد تا بتواند با اِعمال فشار حداکثری کاری کند که مردم غزه خودشان مجبور به کوچ کردن از این منطقه باشند. اما امروز شاهد هستیم قاطبه مردم غزه، در چنین وضعیت بحرانی و سختی نه تنها سرزمینشان را رها نکردند، بلکه مصمم‌تر از هرموقع به حفظ آن می‌اندیشند.

صاحب‌خانه دزد را می‌خواهد بیرون کند

این یک نکته مهم و اساسی است که چگونه مردمی که از سال ۲۰۰۷ تا کنون بارها مورد حملات بی‌امان صهیونیست‌ها واقع شدند، همچنان در سرزمین محنت کشیده خود پابرجا و استوار حاضر هستند و زمین را برای اسرائیلی‌ها خالی نمی‌کنند؟ حجت‌الاسلام محمدعلی لیالی برای تشریح این موضوع می‌گوید: «مردم فلسطین صاحب‌خانه هستند، اما یک‌سری دزدِ یاغی به کمک استعمار و آژانس بین‌المللی یهود آمدند و این خانه را به زور غصب کردند. مردم فلسطین ۷۵ سال است که برای دفاع از سرزمین پدری‌شان با غاصبان صهیونیستی می‌جنگند و در طول این مدت، از عز‌الدین قسّام تا محمدالضیف مقاومت در برابر سرکشان اسرائیلی ادامه دارد.»

نه فلسطین اوکراین است و نه اوکراینی‌ها مجاهد

رژیم صهیونیستی بارها به اشکال صریح و غیرصریح ابراز داشته بود که قصد دارد به نوعی هویت فلسطینی را از بین ببرد. آنان می‌خواهند با غصب سرزمین‌های فلسطین و کوچ دادن مردم آن، به تدریج هویت فلسطینی را به فراموش‌خانه تاریخ بسپارند و چنین اظهار کنند که نه فلسطینی وجود داشته است و نه مردم فلسطین! لیالی در ادامه بیان کرد: «هدف اصلی صهیونیست‌ها کوچ دادن مردم بی‌دفاع غزه است. اما این مردم خانه خود را رها کنند و کجا بروند؟ فلسطین برای این مردم است، آنان به خوبی می‌دانند ماندن در این منطقه و مقاومت کردن تنها راهی است که می‌تواند برای آنان ثمربخش باشد.»

یک نکته قابل توجه این است که چگونه مردمی مثل فلسطینیان حاضرند ۷۵ سال مقاومت کنند، اما دربرخی کشورها تا ناقوس جنگ به صدا در می‌آید، سیل عظیمی از نفرات برای خروج از کشورشان در فرودگاه‌ها یا سایر مکان‌های مربوط به حمل و نقل صف می‌کشند. یک استاد جریان‌شناسی در این باره می‌گوید: «مردم فلسطین که عقیده جهاد و شهادت را از متن اندیشه اسلام فراگرفته‌اند با سایر ملل نظیر اوکراین قابل مقایسه نیستند. برای مردم فلسطین، جنگ و مقاومت دارای رنگ و بوی دینی است. نه مردم اوکراین مجاهد هستند و عقیده‌ای به جهاد و شهادت دارند، نه آن سرزمین، بیت‌المقدس شریف است.»

احقاق حق نه با تواق بلکه با مقاومت امکان‌پذیر است

مسعود رضایی، کارشناس مسائل سیاسی نیز در گفت‌وگو با فارس، درمورد پایداری مردم فلسطین گفت: «انگیزه‌ای به نام آزادسازی فلسطین و حفظ هویت، موجب شده است که اهالی این منطقه، ولو درحالت سخت و رنج‌آور درخانه و کاشانه خود باقی بمانند و از کشورشان دفاع کنند. امروزه فلسطینیان به خوبی می‌دانند تنها از نظرگاه مقاومت است که می‌توانند به پیروزی و هدف آزادی برسند. آنان این تجربه تاریخی را دارند که سازش با اسرائیل هیچ منفعتی برایشان نخواهد داشت. بارها افرادی در فلسطین سعی کردند با توافق به نوعی حقوقی را برای مردم فلسطین به دست بیاورند، اما اسرائیل اولاً در یک توافق نابرابر سهم‌خواهی بیشتری را طلب داشت و ثانیاً از دادن حق و حقوق مختصر و اولیه مردم فلسطین هم دریغ می‌کرد! لذا برای فلسطینیان به این درک رسیدند که احقاق حق نه با تواق بلکه با مقاومت امکان‌پذیر است و حاضرند برای این مهم هزینه‌هایش را نیز بپردازند.»

 

ارسال نظر