وعده الهی؛ قوم یهود ذلیل هستند و از آنها نترسید+توضیحات قرائتی

خداوند در آیه ۱۱۱ سوره آل‌عمران می‌فرماید: آنها جز آزارى اندک، هرگز به شما زیانى نخواهند رسانید و اگر با شما بجنگند، به شما پشت کرده و فرار می‌کنند.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری فارس :شب گذشته عملیات بی‌سابقه وعده صادق توسط رزمندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی انجام شد و طی آن مواضع این رژیم مورد هدف قرار گرفت.این اتفاق در حالی رخ داد که تاکنون همه رسانه‌های غربی در تبلیغات خود اعلام می‌کردند که هیچ موشکی امکان عبور از سامانه گنبد آهنین را ندارد در حالی که این اتفاق رخ داد و ساختار پوشالی رژیم صهیونیستی فرو ریخت.این وعده الهی است که از دشمنان حق نترسید، آنها نمی‌توانند آزار جدی به شما برسانند. خداوند در آیه ۱۱۱ سوره مبارکه آل‌عمران درباره قوم یهود می‌فرماید: «لَن یَضُرُّوکُمْ إِلَّآ أَذىً وَإِن یُقَتِلُوکُمْ یُوَلُّوکُمُ الْأَدْبَارَ ثُمَّ لَا یُنْصَرُونَ‌» هرگز به شما جز آزاری اندک نمی‌رسانند، و اگر با شما بجنگند [شکست می‌خورند و] به شما پشت کرده [فرار می‌کنند] آن گاه [از جانب دیگران] یاری نمی‌شوند. (ترجمه حجت‌الاسلام حسین انصاریان)

وعده خداست که یهودی‌ها نمی‌توانند ضرر جدی به ما بزنند

حجت‌الاسلام محسن قرائتی مفسر قرآن کریم درباره این آیه می‌گوید: خداوند در این آیه در مواجه با دشمنان خاصه قوم یهود به ما اطمینان داده و می‌فرماید: ای مسلمانان غصه اهل کتاب را نخورید، یهودی‌ها و نصاری هیچ کاری نمی‌توانند بکنند، خداوند در این آیه می‌فرماید: آنها هرگز نمی‌توانند ضرر جدی به شما بزنند، آنها می‌توانند ضرر‌های جزئی به شما بزنند، مثلاً محاصره اقتصادی بوجود بیاورند، سرعت گیر برای شما بگذارند، شایعه‌سازی کنند، چهار نفر را ترور کنند اما به اسلام نظام نمی‌توانند ضرر بزنند.

جمهوری اسلامی همواره قوی و عزیز شده، اما دشمنانش ذلیل

آنها ضرر‌های مقطعی و موضعی دارند اما کاری با شما نمی‌توانند بکنند. جمهوری اسلامی نمونه آن است، از روز اول این انقلاب آمریکا با ما بد بوده، ما عزیزتر شدیم و آمریکا ذلیل‌تر شده است. بله آنها مزاحمت‌هایی داشته‌اند همان طور که قرآن گفته اما کاری نتوانسته‌اند علیه نظام بکنند.این‌ها زمان پیغمبر هم همین‌طور بودند، از روز اول با سحر، با تهمت زدن و ریختن به خانه پیامبر به قصد جان ایشان، با جنگ‌هایی که به پا کردند، هدیه برای نجاشی فرستادند که فراری‌ها را به قتل برسان و... اما به ریشه اسلام آسیبی نرسید بلکه روز به روز اسلام عزیزتر و قوی‌تر شد.

قدرت‌های غیر الهی مثل لانه عنکبوت هستند

این آیه به مؤمنان بشارت می‌دهد و دشمنان را تحقیر می‌کند که آنها چیزی نیستند، قرآن می‌گوید: قدرت‌های غیر الهی مثل لانه عنکبوت هستند و کاری نمی‌توانند بکنند و حتی اگر جنگ رو در رو شد باز هم کاری نمی‌توانند کنند. صدام را ببینید چه شد؟ برابر اسلام جنگ افروزی کرد و طبق وعده الهی از بین رفت.

خدا می‌گوید: تقوا داشته باشید و نترسید من یاریتان می‌کنم

کسانی به پیروزی می‌رسند و دشمن را فراری می‌دهند که در ایمان و امر به معروف ثابت قدم باشند. شما باید توان دشمن را تحقیر کنید و از امداد‌های الهی انرژی بگیرید، در این صورت دشمن با شما نمی‌تواند کاری کند.خیلی جاهای دیگر قرآن می‌گوید نترسید وحشت نکنید، تقوا داشته باشید من دست شما را می‌گیرم.خلاصه آیه این است که محکم بایستید، امر به معروف کنید، ایمان داشته باشید، از دشمن نترسید، خودتان منسجم باشید، متحد باشید و غیرت دینی داشته باشید، دشمن کارشکنی می‌کند، اما موفق نیست و روز بروز بر عزت شما افزوده می‌شود. جنگ رو در رو هم شود آنها فرار می‌کنند، چون شما به قدرت غیبی وصل هستید و آنها نیستند.
#عملیات_وعده_صادق#قرائتی#سوره_آل_عمران

 

ارسال نظر