رئیس سازمان تبلیغات: از افق‌های بلند و دور نگذرید

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم اختتامیه چهارمین رویداد «تصمیم سازان آینده» به گروه‌های شرکت‌کننده ‌توصیه کرد از افق‌های بلند و دور نگذرند.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری ایرنا،حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی درچهارمین رویداد تصمیم‌سازان آینده با اشاره به لزوم تبدیل خطاها به فرصت گفت: تصمیمات خطا در دایره حیات انسانی اتفاق می افتد و تلاش انسان ها این است که تصمیمات درست و درست تری بگیرند. بعضی خطاها تاکتیکی اند. یک تصمیم و خطای کوچک تبعاتی دارد که یقه بقیه را می گیرد. گاهی تصمیمات راهبردی اند و تصمیمات اشتباه راهبردی بسیار اثرات گسترده تری دارد.

وی در این مراسم دیروز (جمعه/۱۲مهر) در دانشکده مکانیک دانشگاه تهران ادامه داد: شاید تصمیم کنترل جمعیت یک تصمیم راهبردی در آن زمان بود و ما اکنون سعی می‌کنیم راه هایی بیابیم تا تبعات منفی آن را کم کنیم.

گام دوم یک تصمیم راهبردی بر اساس یک مسئله شناسی نه لحظه‌ای و مقطعی و تاکتیکی بلکه چند ده ساله بود. برای ما شاید سخت بود باور کردن این مطلب که هر دشمنی به ما از طرف ابلیس است اما این جمله حکیمانه رهبر انقلاب بود که ابلیس برای ده سال آینده ما نقشه کشیده و ما برای ۱۰۰ سال آینده مان نقشه می‌کشیم. رهبری فرمودند خطای غرب خطای راهبردی نیست. سوی کلام تمدن غرب یک تاکتیک خطا و بر خلاف فطرت بشری است.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: حرکت اربعینی عالم در مسیر تمدن ماندگار مهدوی نقاط عطفی دارد که باید آنها را زنده کرد. آنها که دارند مشکلات و موانع اخیرا پیش آمده در عراق را می‌بینند آیا پیش بینی نمی کردند ممکن است امسال چنین چیزی اتفاق بیافتد که راه حل را در بستن مرز ها دیدند؟ خون سیدالشهدا که می جوشد، مستضعفان عالم را زنده می‌کند. در راه رسیدن به کربلا دست و پاها قطع می کردند و خاک آسمانی اش را بارها شخم زدند اما امروز می‌بینیم چه اتفاقاتی در آن سرزمین می افتد. باید راهکار های عملی و واقعی و گره گشا مبتنی بر شناخت دقیق مساله باشد که مقام معظم رهبری هم گفتند حل مشکلات بر عهده جوانان و حلقه میانی جامعه است که مسئول نیستند و شما جوانان هستید. اگر بروید در بین مسئولان می‌بینید گاهی پیشنهادهایی روی میز آنهاست که زیر بار آنها نمی رفتند اما چون حکیمانه و هوشمندانه بوده ناگزیر بودند به آن عمل کنند. امیرالمؤمنین علیه السلام هم توصیه می‌کنند برای حل مسائل اول به سراغ جوانان برو که ذهن تیزی دارند و هوشمندانه تر تصمیم می‌گیرند، سپس از تجربیات ریش سفیدان بهره ببر و بعد از آن تصمیم بگیر. اهمیت تصمیم‌سازی به این است که از افق های بلند و دورتر به راحتی نمی‌گذرند.

پیش از مراسم با حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی معاون ارتباطات و راهبری استان ها و حجت‌الاسلام سید ناصر میرمحمدیان معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی، داوران به قضاوت طرح های ارائه شده توسط گروه ها در سه موضوع مطرح شده پرداختند و افراد برتر را مشخص کردند؛ در پایان با اهدای جوایز و لوح تقدیر از برگزیدگان تقدیر شد.

 

ارسال نظر