مدیر ستاد فهما استان البرز خبر داد

برپایی مناسک اربعین حسینی با محوریت محرومیت زدایی

برپایی مناسک اربعین حسینی با محوریت محرومیت زدایی

حجت الاسلام شکری با اشاره به اهمیت اربعین حسینی و گرامیداشت این روز گفت: مناسک اربعین حسینی با محوریت محرومیت زدایی در قالب فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار می شود

 به گزارش عاشورا به نقل از شبستان« حجت الاسلام کاظم شکری» در گفت و گو با خبرنگار در البرز در خصوص آئین اربعین حسینی و اهمیت آن گفت: با توجه به شرائط شیوع بیماری کرونا این آئین در قالب محرومیت زدایی برگزار می شود.

 

مدیر ستاد فهما استان البرز افزود: مأموریت اصلی امام حسین(ع) در قیام عاشورا، احیاء امر به معروف و نهی از منکر بود که یکی از این مصادیق آن توجه به محرومان و محرومیت زدایی است.

 

وی ادامه داد: رفع تبعیض و فقر از جامعه همچنین از بین بردن فاصله طبقاتی غنی و فقیر از مسائلی بود که حضرت اباعبدالله حسین(ع) با توجه به آن درصدد قیام عاشورا برآمد و در برابر ستم و زیاده خواهی ایستاد. 

 

به گفته مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز، فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز با تأسی به فرمان رهبری مبنی بر رزمایش مواسات و همدلی و با هدایت امام مسجد در جهت محرومیت زدایی در شرائط کنونی تحریم های اقتصادی برمی آیند. 

 

مدیر ستاد فهما استان البرز بیان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز از ابتدای شیوع بیماری کرونا با حضور پرشور خود در عرصه مقابله با این بیماری در قالب ضدعفونی کردن معابر و محلات اهتمام ویژه ای داشتند و یکی از مهمترین برنامه های آنان توزیع بسته های معیشتی و شناسایی خانواده های آسیب دیده در جریان شیوع بیماری کرونا بود.

 

حجت الاسلام شکری عنوان کرد: فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی اربعین حسینی را در قالب پویش هر خانه یک حسینیه و صرف هزینه اربعین برای محرومان و مستضعفان برگزار می کنند. 

 

 

ارسال نظر