امام‌جمعه کهنوج ازفواید تبدیل آیین برادری شیعه و سنی به گفتمان می‌گوید

امام جمعه شهرستان کهنوج که برگزاری یازدهمین دوره گفتمان برادری شیعه و سنی در کرمان را موفقیت‌آمیز و خوب توصیف می‌کند از تبدیل آیین برادری به مراسم گفتمان برادری شیعه و اهل سنت طی ۲ سال گذشته و فواید آن می‌گوید.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا ،حجت الاسلام احمد نجنو روز پنجشنبه در حاشیه یازدهمین نشست گفتمان برادری علمای اهل سنت و تشیع در شهرستان قلعه گنج  افزود:  آیین برادری ۲ سال است که به گفتمان تبدیل شده و با محوریت نماینده ولی فقیه در استان، سال گذشته در کرمان و امسال در قلعه گنج برگزار شد.

وی بیان کرد: بزرگان تشییع و تسنن در این آیین در کنار هم می نشینند و مسائل و اختلاف سلیقه ها را در مسائل مذهبی و فقهی بررسی می کنند.

نجنو اظهار داشت: همه ما می توانیم دستی واحد باشیم زیرا با وجود مسلمانی مشترکات بسیاری داریم که اگر به آنها پایبند باشیم می توانیم براحتی نقشه دشمنان را نقش بر آب کنیم و جلو تفرقه افکنی استکبار و اسرائیل را بگیریم.

به گفته وی شکل گرفتن وحدت بین شیعه و سنی مسیر پیروزی و نصرت مسلمانان را سریعتر از گذشته هموار خواهد کرد.

امام جمعه شهرستان کهنوج در جنوب استان کرمان گفت: خداوند متعاد در آیات متعددی بر وحدت بین مسلمانان در اوایل اسلام تاکید کرده و پیامبر اکرم نیز جلو تفرقه را هرجا احساس کردند بین مسلمانان اختلاف ایجاد می شود گرفتند.

وی ادامه داد: علاوه بر پیامبر اکرم، امیرالمومنین علی (ع) و سایر امامان نیز بر مخالفت با اختلاف و تفرقه تاکید داشتندف بسیاری از بزرگان شیعه و سنی نیز هرکدام به نوعی ندای وحدت سردادند و شیطان را در اختلاف اندازی دور کردند.

نجنو افزود: پس از انقلاب اسلامی نیز حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری پرچمدار این حرکت شدند که نشانه ضرورت و اهمیت موضوع است.

یازدهمین دوره گفتمان برادی علمای شیعه و سنی از صبح چهارشنبه در قلعه گنج در جنوب استان کرمان شروع شد و تا امروز پنجشنبه ادامه دارد.

شهرستان کهنوج در ۳۳۰ کیلومتری و قلعه گنج در ۴۲۰ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان قرار دارند.​

ارسال نظر