علیرضا دبیر با آیت الله العظمی نوری همدانی دیدار کرد

آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: وزارت ورزش و جوانان باید سعی کند به قهرمانان که تلاش کردند عظمتی برای اسلام و ایران به دست آوردند، توجه و عنایت بیشتری داشته باشد.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا ،وی امروز در دیدار علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی اظهار داشت: فدراسیون کُشتی هم باید ارتباطش را با وزارت ورزش و جوانان تقویت کند تا با همبستگی کارهابه نحوه مطلوب پیش برد و افراد بیشتری در این میدان برجسته حضور پیدا کنند و شاهد قهرمانی های پیاپی ورزشکاران عزیزمان باشیم.  

وی در ادامه با تاکید بر امر ورزش گفت: این حرف را کسی می‌زند که خودش ۹۰-۸۰ سال است که ورزش می‌کند و بحمدالله بنده تا به امروز ورزش را ترک نکرده ام و با ورزش به این ترتیب مانده ام و همه این‌ها نتیجه ورزش است.

وی با اشاره به اهمیت ورزش گفت: مساله ورزش، مساله بسیار مهمی است؛ باید سعی کرد با ترویج ورزش بین اقشار مختلف، جامعه با نشاطی بسازیم و پرداختن به ورزش در بین مردم یک امر عادی و یک عادت روزانه باشد، چرا که برای حفظ بدن وسیله‌ای جز ورزش وجود ندارد.

این مرجع تقلید اضافه کرد: بنابراین اول باید سعی کرد در کل کشور ورزش کردن یک امر عادی برای تمام افراد جامعه باشد، بدین وسیله شاید ۵۰ درصد امراض در میان مردم کاهش پیدا کند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به فواید ورزش افزود: ورزش از طرفی آن چیزهایی که به ضرر پیکر انسان است را، رفع می‌کند و از طرفی هم عضلات را به کار می‌اندازد؛ در نتیجه به کار افتادن عضلات بدن قوی می‌شود، در برابر امراض از خودش دفاع می‌کند، گرفتاریی هایی مثل فشار خون و اضافه وزن و دیابت و امثال این‌ها، در نتیجه ترک ورزش به وجود می‌آید.

وی نقش معنویت را در ورزش کُشتی و ورزش زورخانه ای بسیار برجسته دانست و افزود: ورزش کشتی در ایران سابقه بسیار طولانی دارد و کشتی گرفتن یک شیوه از پهلوانی بوده است و امروز باید برای حفظ و گسترش آن تلاش های فراوانی کرد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه به وجود آمدن جریان‌های اجتماعی و صنعتی و نفوذ فرهنگ بیگانه باعث شد، ورزش باستانی و زورخانه ای کم‌کم آن عظمت و عزت خودش را از دست بدهد.

کشتی یکی از ورزش‌های اصیل اسلامی است

آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید نیز در دیدار رییس فدراسیون کشتی گفت: کشتی یکی از ورزش‌های اصیل اسلامی است و امام حسن(ع) و امام حسین(ع) با یکدیگر کشتی گرفتند و در تاریخ این موضوع نقل شده است.

وی گفت: ورزش کشتی یک امر باستانی است و قدیمی‌ترین برنامه ورزشی در جامعه اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: از فعالیت های خود خسته و دلسرد نشوید و با برنامه ریزی و تلاش خود، نسل جوان را آگاه و روشن کنید که کشتی، ورزش بدن است و سبب محکم شدن ماهیچه بدن می شود.

وی با بیان اینکه با همت بالای خود استعدادیابی کنید و از هیچ تلاشی برای ترویج ورزش کشتی دریغ نکنید، بیان کرد: از فعالیت های خود خسته نشوید و قطعا در کار خود موفق می شوید، اگر در کار خود، خدا را در نظر بگیرید؛ خدا نیز به شما کمک می کند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم ادامه داد: نباید کشتی باستانی از بین برود، از گذشته در آیین های ازدواج، کشتی انجام می شد و این موضوع نشان می دهد، کشتی ریشه اسلامی دارد و مورد توجه بوده است.

وی گفت: مسئولان باید بودجه فدراسیون کشتی را افزایش دهند و نسل جوان را به رشته کشتی سوق دهند، در گذشته هنگام ورزش کشتی اشعاری در مدح امیرالمومنان(ع) قرائت می‌شد و همه حیدر حیدر می‌گفتند.          

انتهای پیام

ارسال نظر