وقتی طرح شهید سلیمانی زندگی می‌آفریند/از همکاری همه اقشار در مبارزه با کرونا تا حرکت به سوی آرامش آبی

طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» در حالی این روزها با همکاری مشترک وزارت بهداشت و سازمان بسیج مستضعفین در سراسر کشور در حال اجراست که کارشناسان این عرصه معتقدند با اجرای درست آن و تعامل مطلوب میان دستگاه‌های مختلف می توان گامی اساسی در راستای قطع زنجیره کرونا در کشور برداشت.


وقتی طرح شهید سلیمانی زندگی می‌آفریند/از همکاری همه اقشار در مبارزه با کرونا  تا حرکت به سوی آرامش آبی

به گزارش تیتر عاشورا به نقل ازخبرگزاری فارس: طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی»، با همکاری مشترک وزارت بهداشت و سازمان بسیج مستضعفین در سراسر کشور در حال اجراست. این روزها روحیه جهادی سردار شهید به الگویی برای مقابله با کووید 19 در استان‌های مختلف کشور تبدیل شده و برای دفاع از حریم سلامت از گروه‌های خودجوش مردمی گرفته تا ارگان ها، سازمانها و نهادهای مختلف در کنار دست‌اندرکاران بهداشت و درمان قرار گرفته‌اند، به نحوی که عزم همگانی برای مقابله جدی‌تر با این ویروس منحوس، در جای‌جای کشور دیده می‌شود.

 

در گزارش روزانه امروز به نمونه هایی دیگر از طرح شهید حاج قاسم سلیمانی که در جای جای ایران اسلامی در حال اجرا است و توسط خبرنگاران خبرگزاری فارس پوشش داده‌ شده است، اشاره می‌کنیم:

 

 

غربالگری و شناسایی ۴ هزار فرد مبتلا به کرونا در کرمانشاه، از ابتدای طرح شهید سلیمانی

 

 ابراهیم شکیبا، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: اقدامات  بسیار خوبی در طرح شهید سلیمانی توسط تیم‌های نظارتی در مدیریت و پیشگیری از بیماری کووید-۱۹ در استان با همکاری سپاه حضرت نبی اکرم (ص)و بسیج جامعه پزشکی استان انجام شده و با بررسی‌های انجام شده تا ۱۸ دی‌ماه درصد رعایت پروتکل‌ها در استان ۸۲ درصد اعلام شده است.

شکیبا تصریح کرد: در این راستا تاکنون بیش از ۴۳ هزار و ۳۳۰ بازرسی از  مراکز و اماکن انجام شده، همچنین ۲ هزار و ۵۲۲ اخطار جهت واحدهای متخلف صادر و ۶۲۴ واحد نیز جهت اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی شده و از فعالیت ۳۲۵ واحد متخلف جلوگیری به‌عمل آمده و تعطیل شده‌اند.

 

وی کمک‌های مومنانه را در قالب یکی از نکات مهم اجرای طرح سردار سلیمانی عنوان کرد و افزود: خانواده‌هایی که از نظر اقتصادی ضعیف هستند و بیمار کرونایی دارند، با بسته‌های معیشتی و بهداشتی، طی دوران قرنطینه در منزل حمایت می‌شوند.

شکیبا اضافه کرد: در این مدت تعداد ۳ هزار و ۴۰۱ خانوار مورد حمایت قرار گرفته و بسته‌های معیشتی به آن‌ها تحویل شده است.

 

استان مرکزی با اجرای طرح شهید سلیمانی موفقیت‌های خوبی کسب کرد

سیدعلی آقازاده، استاندار مرکزی در رابطه با طرح شهید سلیمانی گفت: مرکزی با اجرای طرح شهید سلیمانی در محلات با محوریت خانواده‌ها جزو اولین استان‌ها بود که اقدامات تأثیرگذاری انجام داد و موفقیت‌های خوبی هم به دست آورد.

آقازاده در ادامه به فرمانداران تأکید کرد: باید با هماهنگی سپاه و دانشگاه علوم پزشکی تمام تلاش خود را برای موفقیت بیشتر به کار بگیرید و اگر مسؤولین شهرستانی جلسات ستاد مبارزه با کرونا را برگزار نمی‌کند تذکر دهید.

 

 

 

فعالیت ۶۰۲ تیم عملیاتی بسیج برای مهار کرونا در بهشهر

 

 حسن پورقربان، فرمانده قرارگاه عملیاتی طرح سردار شهید سلیمانی بهشهر با اشاره به اجرای کیفی طرح شهید سلیمانی در این شهرستان گفت: بعد از ابلاغ سراسری فرامین رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مبنی بر مشایعت و همراه‌سازی متولیان در کنار بیماران کرونایی و خانواده آنها به ویژه اجرای طرح تکمیلی مبارزه با بیماری کووید ۱۹، سپاه بهشهر به عنوان فرمانده قرارگاه عملیانی طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در این شهرستان همزمان با شروع هفته بسیج مراحل سازماندهی و ساماندهی کمیته‌ها و کارگروه‌های ۶گانه تخصصی مربوطه را با تشکیل و برگزاری جلسات منظم و متناوب در فرمانداری و شبکه بهداشت و درمان آغاز کرد.

 

وی افزود: به همت رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان به صورت میدانی تمامی مراکز درمانی هفت‌گانه شهری و تمامی مراکز خانه‌های بهداشت محلات، پزشک خانواده و کارکنان مستقر در اینگونه مراکز به همت بسیج جامعه پزشکی و جانشینان کمیته‌های اصلی مستقر در شبکه بهداشت نسبت به اهداف مأموریتی از پیش تعیین شده طرح در تیم مراقبت توجیه شدند.

 

به گفته فرمانده سپاه بهشهر در مرحله سوم، پس از نظارت دقیق بر فرآیند سازماندهی مراحل اول و دوم، اقدامات به صورت محله به محله با محور قرار دادن کارگروه هماهنگی و اجرا متشکل از امام جماعت مساجد، فرماندهان پایگاه‌های بسیج برادر و خواهر، شورای اسلامی، هیأت امنا و کانون فرهنگی هنری مساجد پیاده‌سازی می‌شود.

 

پورقربان گفت: فعالیت ۶۰۲ تیم عملیاتی بسیج برای ۱۳۳ محله و ۱۳۳ پایگاه بسیج در طرح شهید سلیمانی فعال شد، اقدامات در مناطق شهری و ۴۹ روستا صورت گرفت، ۱۲۶ بسته حمایتی توزیع شد و ۳۹۳ خانواده تحت حمایت این طرح هستند.

 

 

عملکرد دانشگاه‌های علوم پزشکی با محوریت طرح شهید سلیمانی باشد

 علی‌ زینی‌وند، استاندار کرمان اظهار کرد: صاحبان مشاغل و اصناف همکاری داشتند، دستگاه‌هایی در قالب طرح شهید سلیمانی کار کردند و گزارش علوم پزشکی می‌گوید همچنان باید مراقبت در خانه جدی گرفته شود و فرآیند طرح در دستور کار است.

استاندار کرمان تصریح کرد: عملکرد دانشگاه‌های علوم پزشکی با محوریت طرح شهید سلیمانی باید باشد که همچنان به‌صورت جدی مراقبت کنیم.

وی عنوان کرد: از امروز علاوه بر مصوبات ستاد ملی، تصمیمات ستاد استانی گرفته می‌شود؛ استانداری و علوم پزشکی کرمان، فرمانداران و علوم پزشکی‌های سایر شهرستان‌ها، وظیفه دارند به محض اینکه در شهری یا نطقه‌ای از شهرستان نشانه‌هایی از بروز بیماری وجود داشت، با تمام قوا بروند و کسانی که در معرض بودند را تست گرفته و مراقبت اعمال شود. 

 

وی تصریح کرد: علی‌رغم اینکه خبر خوبی است که بخشی از استان آبی است، افزود: رنگ آبی به این معنا نیست که مشکل بیماری برطرف شده بلکه آبی هم هشدار است، فعلا در وضعیت کرونا هستیم و حتی جایی بیماری مشاهده نشده هم در خطر ابتلا هستیم.

زینی‌وند بیان داشت: دنیا در اوج کروناست و اگر این سخت‌گیری‌ها و همکاری‌ها نبود الان ما هم مرگ و میر بالا مانند اروپا داشتیم

 

آغاز گام چهارم مبارزه با کرونا با اجرای طرح «شهید سلیمانی» در دیلم

 

 ایرج زنده‌بودی، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم اظهار داشت: گام‌های اول، دوم و سوم مقابله با کرونا در سطح شهرستان دیلم به‌طور کامل و با همراهی تمامی ارگان‌ها و همچنین مردم اجرایی شده است.

وی ضمن اشاره به کلیات اقدامات صورت گرفته در راستای مقابله با بیماری کرونا تصریح کرد: امروز گام چهارم مبارزه با کرونا در قالب طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی توسط تیم‌های رهگیری، مراقبتی، حمایتی و نظارتی در حال اجرا بوده و از اطرافیان فرد مثبت تست‌های سریع گرفته می‌شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم با اشاره به این‌که مردم پا به‌پای مدافعان سلامت در عرصه مبارزه با کرونا حضور داشته‌اند خاطرنشان کرد: از طرح‌های ابتکاری مردم در جهت پیشگیری از بیماری کرونا ایجاد تونل گندزدایی در ورودی شهر بود که تنها در دیلم بر پا شد.

زنده‌بودی اضافه کرد: روند بیماری کرونا در شهرستان دیلم نزولی بوده و همچنان باید پای‌کار بود و از افزایش آمار جلوگیری کرد.

 

 تک رقمی شدن آمار مرگ کرونا در آذربایجان

 

 محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی گفت: آمار مرگ ناشی از این بیماری در استان از روزهای گذشته تک‌رقمی شده و امیدواریم این وضعیت همچنان با سیر کاهشی همراه باشد.

 

پورمحمدی خاطرنشان کرد: با همکاری مشترک بسیج و دانشگاه علوم پزشکی تبریز در طرح شهید سلیمانی، آمار بستری بیماران کرونایی به کمتر از 30 درصد آمار دوران اوج بیماری رسیده  است.

 

استاندار آذربایجان شرقی افزود: مدیریت خوب بیماری کرونا در کشور باعث شگفتی سازمان‌های جهانی و کشورهای دیگر شده است.

 

 

تشریح وضعیت کرونا از زبان استاندار کهگیلویه و بویراحمد

 

حسین کلانتری در نشست ستاد استانی کرونا در کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: امروز وضعیت به گونه‌ای است که ما  در این استان شهر به رنگ قرمز نداریم چون مردم خیلی خوب همکاری کردند و دانشگاه با همه توان در میدان بود و همه دستگاه‌ها هم پای کار بودند.

وی گفت: طرح شهید سلیمانی و کنترل ویژه نیروی انتظامی و پوشش خوب رسانه‌ها و صدا و سیما عالی بود و در کمتر جایی از کشور 307 هزار دقیقه برنامه صدا و سیما در خصوص کرونا تولید شده است به دلیل همین اقدامات اکنون وضعیت خوبی داریم.

استاندار ادامه داد: همت عمومی خوبی داشتیم هیچ شهر نارنجی در بین 30 شهر نارنجی کشور نداریم و نتیجه این که از مجموع 219 شهر با خطر متوسط تعداد 7 شهر ما چنین وضعیتی داشته و رنگ زرد دارد هر چند وضعیت شکننده بوده و می‌تواند قرمز شود و تعداد 2 شهر آبی هم داریم.

 

اسدآباد به وضعیت آبی کرونایی رسید

 

ایرج صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: شهرستان اسدآباد از نظر آمار مبتلایان بستری کرونا در اپلیکیشن "ماسک" از وضعیت "نارنجی" به وضعیت "آبی" تغییر یافت.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد اجرای طرح شهید سردار سلیمانی را در بهبود وضعیت کرونا در اسدآباد مهم دانست و خاطرنشان کرد: با تلاش فرماندهی و پاسداران سپاه ناحیه اسدآباد و نیز بسیجیان توانستم روزهای سخت کرونایی را پشت سر بگذاریم و به وضعیت آبی کرونایی برسیم.

صالحی خاطرنشان کرد: آبی شدن وضعیت شهرستان اسدآباد که مرهون زحمات و تلاش‌ شبانه‌روزی است به معنای نبود بیماری نیست بلکه به مفهوم کاهش ابتلا به آن است.

 

کاهش ۷۷ درصدی فوتی‌های کرونایی در کردستان

 

ابراهیم قادری، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفتگو با خبرنگار کردستان گفت: وضعیت استان به لحاظ شیوع کرونا ویروس در حال حاضر مطلوب است، مرگ‌و میر 77 درصد کاهش یافته و تعداد بستری شدگان نیز به برکت اجرای طرح شهید سلیمانی روند نزولی قابل قبولی دارد.

قادری افزود: همکاری مردم، همکاری و هم‌ صدایی مسئولان و اجرای چندین طرح به ویژه طرح شهید سلیمانی از مهم‌ترین عوامل در کنترل پیک اخیر شیوع کرونا ویروس در استان بود اجرای این طرح به صورت قابل توجهی میزان مرگ و میر و بستری شدگان ناشی از کرونا را کاهش داده است.

وی گفت: در طرح شهید سلیمانی تیم‌های نظارتی نظارت بر اماکن و اصناف را بر عهده‌ دارند و بسیج نیز برای گندزدایی اماکن و منزل افراد مبتلا به کرونا تیم‌های گند زدا را تشکیل داده است.

قادری تصریح کرد: تعداد 630 خانه بهداشت، 120 پایگاه سلامت، 134 مرکز جامع سلامت و مراکز 16 ساعته، ۱۶۲ پزشک ۲۴۲ پرستار،  ۱۲۹ کارشناس بیماری‌ها، 79 حوزه مقاومت بسیج  633 پایگاه بسیج، یک هزار و 100 نفر نیروی بسیجی و 400 نیروی هلال احمر در کنار کادر درمان در اجرای طرح شهید سلیمانی در سطح استان فعالیت می کنند.

وی افزود: تاکنون یک میلیون و 570 هزار نفر در قالب 460 هزار خانوار از جمعیت استان زیرپوشش طرح شهید سلیمانی قرار گرفته اند و در قالب طرح شهید سلیمانی روزانه 432 نمونه‌گیری PCR در استان انجام می‌شود و اکنون بیماریابی در استان شرایط بهتری دارد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تعداد افراد مشکوک به کرونا که بستری می‌شدند قبل از شروع طرح 155 نفر در روز بود که بعد از اجرای این طرح به 42 نفر رسیده است، میانگین مرگ روزانه بیماران مبتلا به کرونا در کردستان تا قبل از اجرای طرح شهید سلیمانی 13 نفر در روز بود که با اجرای این طرح به 4 نفر در روز کاهش یافته است و در واقع به طور میانگین  75.3 درصد در تعداد بستری شدگان و 77 درصد در مرگ و میر بیماران کرونایی از زمان اجرای طرح شهید سلیمانی تاکنون کاهش داشته‌ایم.

قادری عنوان کرد: محله‌محور بودن از مهمترین ویژگی‌های طرح شهید سلیمانی است، افراد با تماس با 4030 به راحتی می توانند وضعیت خود را اعلام و تیم های رهگیری در کوتاه ترین زمان بعد از هماهنگی های لازم به درب خانه افراد مراجعه می کنند، تمام خدماتی که در قالب طرح شهید سلیمانی ارائه می‌شود کاملا رایگان است و ضمن ارائه خدمات درمانی به خانواده هایی که احساس شود به لحاظ اقتصادی مشکل دارند بسته های حمایتی و معیشتی اهدا می شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر