بایدن در روز استقلال از آمریکاییها برای پایان دادن به کرونا کمک خواست

رئیس جمهوری آمریکا یکشنبه به مناسبت دویست و چهل و پنجمین سالروز استقلال کشور درهای کاخ سفید را گشود و از آمریکایی‌ها خواست تا سهم خودشان را برای پایان دادن به پاندمی کرونا، یک بار و برای همیشه ایفا کنند.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در میهمانی کاخ سفید با حدود ۱۰۰۰ میهمان که شامل خانواده نظامیان و نیروهای واکنش به کووید-۱۹ بود، گفت: امسال، چهارم ژوئیه روز جشن ویژه‌ای برای ماست که در حال خروج از تاریکی هستیم... امسال، سال پاندمی و انزوا، سال درد و ترس و دل شکستگی بود. ما نمی‌خواهیم که هرگز به جایی که سال گذشته در چنین روزی قرار داشتیم، بازگردیم.

این جشن که بزرگترین مراسم در کاخ سفید از زمان روی کار آمدن بایدن در ژانویه به شمار می‌رود، با سرو همبرگر و آتش بازی همراه شد و تلاش داشت تا حس بازگشت به زندگی نرمال را به آمریکایی‌هایی که به دنبال پاندمی کرونا شاهد کشته شدن بیش از ۶۰۰ هزار تن از شهروندان کشورشان بودند، القا کند.

با این حال، آمریکا هنوز با هدف بایدن برای اینکه ۷۰ درصد بزرگسالان آمریکایی دست‌کم یک دوز واکسن تا روز یکشنبه دریافت کنند، فاصله دارد. آمار آن حدود ۶۷ درصد است چرا که برخی از مردم از دریافت واکسن امتناع می‌کنند و این نگرانی وجود دارد که با بروز نوع "دلتا" موج جدیدی از کرونا در راه باشد.

بایدن از کسانی یاد کرد که جانشان را از دست دادند و آمریکایی‌هایی را ستود که در واکنش به کرونا این کشور را کمک کردند و گفت واکسن‌ها بهترین دفاع مقابل نوع جدید این ویروس هستند. او گفت: این میهنی‌ترین اقدامی است که شما می‌توانید انجام دهید.

رئیس جمهوری آمریکا در جمع میهمانانی که برخی برای خوردن هندوانه و نوشیدن ماسک‌هایشان را برداشته بودند، گفت: دیگر کرونا ویروس کشور ما را فلج نمی‌کند و این در حوزه اختیار ماست که اطمینان حاصل کنیم که دیگر چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد.

پس از سخنرانی، رئیس جمهوری آمریکا به صحبت با میهمانان پرداخت و قبل از مراسم آتش بازی در دو طرف استخر آینه‌ای یادبود لینکلن با میهمانان عکس یادگاری گرفت.

انتهای پیام

ارسال نظر