کمیسیون حقوق بشر افغانستان :طالبان در غزنی مرتکب جنایت جنگی شد

کمیسیون حقوق بشر افغانستان اعلام کرد، تحقیقات آنها نشان می دهد که طالبان در شهرستان مالستان استان غزنی با کشتن ۲۷ غیر نظامی مرتکب جنایت جنگی شده اند.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، این کمیسیون در گزارشی نوشت که جنگجویان طالبان پس از تسلط بر شهرستان هزار نشین مالستان در استان غزنی، مرتکب جنایت جنگی شده و منازل مردم را نیز به آتش کشیده اند.

در  ادامه این گزارش آمده است که طالبان بر رفت و آمد زنان محدودیت شدید اعمال کرده و زنان را از رفتن به مدرسه منع کرده است.

این گزارش در حالی منتشر می شود که درگیری بین جنگجویان طالبان و نیروهای دولتی در قندهار،قندوز،هرات و شبرغان به شدت ادامه دارد که براثر آن صدها نفر از نیروهای طالبان و دولتی کشته شده اند و نگرانی از حمله به غیرنظامیان بیش از پیش افزایش یافته است.

 

کشته شدن ۱۸ غیر نظامی در قندهار

مسئولان محلی استان قندهار افغانستان هم اعلام کردند که ۱۸ غیر نظامی در پی درگیری‌های روزهای گذشته در این استان کشته شده اند.

«داوود فرهاد« مسئول بیمارستان مرکزی قندهار به خبرگزاری نشانه گفت که  جسد ۱۸ تن که در سه روز اخیر در این استان جان باخته به این بیمارستان منتقل شده اند.

وزارت دفاع افغانستان هم امروز یکشنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد که در حملات هواپیماهای جنگی ارتش در قندهار ۴۷ عضو گروه طالبان کشته و ۲۶ تن دیگر زخمی شدند.

 

کشته شدن ۲۰۰ عضو طالبان در شبرغان 

لشکر عملیات های خاص وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که در حمله هوایی بی ۵۲ ،۲۰۰ تن از افراد طالبان کشته شدند.

منابع خبری مستقل در شمال افغانستان هم اعلام کردند که از اثر بمباران هواپیمای بی۵۲ آمریکایی در پی دستور جوبایدن بر مواضع طالبان در شهر شبرغان ۲۰۰ عضو گروه طالبان کشته و نزدیک به ۱۰۰ خودرو و موتورسیکلت  هم منهدم شده است.

این حمله ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه شامگاه گذشته در شهر شبرغان پس از آن صورت گرفت که گروه طالبان موفق شدند این استان را از نیروهای دولتی تصرف کنند.

 

ورود طالبان به قندوز

درگیری شدید بین نیروهای دولتی افغانستان و گروه طالبان در مرکز شهر قندوز ادامه دارد و گروه طالبان موافق شده اند تا داخل این شهر  شوند.

«بشیراحمدقاسانی» خبرنگار تلویزیون یک افغانستان در فیسبوک خود نوشت که ادارات دولتی و نهادهای امنیتی تاکنون در کنترل نیروهای دولتی است اما طالبان  وارد شهر شده اند.

 

کشته شدن 17 عضو طالبان در هرات 

دفتر مطبوعاتی لشکر ۲۰۷ ظفر امروز یکشنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد که در حملات نیروهای افغان طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ عضو گروه طالبان در این استان کشته شده اند.

این اطلاعیه افزوده است که یک مرکز تجمع طالبان در حومه های شهر هرات هدف حمله هوایی قرار گرفت که در ۱۹ تن دیگر هم زخمی شدند و مقدار تجهیزات آنها از بین برده شد.

 

فعال شدن سیستم ضد راکتی سفارت آمریکا در کابل 

تلویزیون ملی افغانستان اعلام کرد که سفارت آمریکا سیستم ضد راکتی را در سفارت خود در کابل و فرودگاه این شهر فعال کرده است و شب گذشته این سیستم بطور آزمایشی مورد استفاده قرار گرفت.

پیش از این نیز دولت افغانستان از فعال سازی یک سیستم ضدراکتی در فرودگاه کابل خبر داده و گفته می شود که سیستم اولی هندی بوده است.

ارسال نظر