نصرالله: آمریکا مسئول هرج‌ومرج در لبنان است/کابینه ظرف ۳ روز تشکیل شود

دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در واکنش به انفجار عکار گفت که باید از این حادثه درس گرفت و دولت جدید ظرف ۲ الی ۳ روز تشکیل شود.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا، به نقل از العالم، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان آنچه در شهر «عکار» واقع در «التلیل» در شمال لبنان رخ داد، را اندوهبار و دردناک خواند.

نصرالله تاکید کرد: باید درباره این حادثه تحقیق شود، ولی «ما خود، مؤسسات و امکانات حزب‌الله را در خدمت مردم خود در عکار قرار می‌دهیم».

دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان گفت که باید از حوادث عکار عبرت گرفت تا از تکرار آن در سایر مناطق جلوگیری شود، ولی مسئولان در حال اتهام‌پراکنی، دشنام و بهره‌برداری سیاسی هستند.

تشکیل کابینه 

دبیرکل حزب‌الله لبنان خاطر نشان کرد، این حادثه باید عامل مهمی برای تشکیل کابینه شود؛ زیرا لبنان دیگر بیش از این تحمل ندارد؛ لذا پیام «خون شهدا و خانواده‌هایشان این است که کابینه طی دو یا سه روز تشکیل شود».

نصرالله با بیان اینکه ممکن است هرج‌ومرج گسترده در لبنان شکل بگیرد، تأکید کرد که باید به هر قیمتی، ظرف دو یا سه روز دولت تشکیل شود و بازی زمان به پایان رسیده است.

وی با تأکید بر اینکه همه باید برای تشکیل کابینه تسهیلات مطلوب را ارائه کنند، درباره بحران سوخت در لبنان خاطر نشان کرد، بسیاری از شرکتها، سوخت را احتکار و آن را برای فروش در بازار سیاه، انبار می‌کنند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره بحران سوخت و نقش واشنگتن در این مسئله گفت: «در ایران به اندازه‌ای سوخت وجود دارد که کشتی‌ها پر بوده و منتظر خریدار هستند. آمریکاییها مسئول حوادث کشور هستند. آنان از سفارت خود، هرج‌ومرج را مدیریت می‌کنند».

نصرالله با تأکید مجدد بر اینکه قطعا بنزین و گازوئیل از ایران وارد خواهند کرد، خاطر نشان کرد، روزی که بنزین وارد کشور شود، در شب نخواهد بود، بلکه به صورت علنی صورت خواهد گرفت.

وی همچنین گفت که یک اتاق عملیات مخصوص وجود دارد که مراکز برق را در عراق و لبنان هدف قرار می‌دهد و این مسئله اتفاقی نیست.

انفجار یک مخزن سوخت حاوی بنزین شنبه شب در التلیل منجر به کشته شدن ۲۸ نفر شد. شمار زخمی‌ها دست‌کم به حدود ۸۰ نفر می‌رسد و حال برخی نیز وخیم است.

هنوز علل این حادثه روشن نیست اما گزارش‌های مطبوعاتی نشان می‌دهد، یک مخزن (تانکر)‌ سوخت منفجر شده و همه کسانی که اطراف آن بودند کشته یا زخمی و به بیمارستان‌های عکار و بیروت منتقل شده‌اند.

انتهای پیام

ارسال نظر