خطیب نماز جمعه تهران: استکبار هدفی جز ایجاد ناامنی ندارد

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: حرکت امروز استکبار مانند رفتار معاویه در زمان حضرت امام علی (ع)‌ است که هدفی جز ناامنی نداشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا،  حجت‌الاسلام والمسلمین «سید محمدحسن ابوترابی‌فرد» در خطبه‌های نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته تهران، مردم را به رعایت شیوه نامه های بهداشتی توصیه کرد و گفت: نامه الهام بخش و امیدآفرین و دولت ساز امیرالمومنین علی (ع) به مالک اشتر نخعی را امروز در نظر می‌گیرم که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در آغاز دولت سیزدهم به اجرای آن توصیه داشتند و حاکمان را به فهم این نامه و رعایت فرآمین آن حضرت توصیه خاص نمودند.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: امیرالمومنین علی(ع) در دوران و شرایط خاصی اقدام به انتصاب مالک اشتر به عنوان استاندار مصر نمود. شرایطی که معاویه در برابر حکومت علی بن ابیطالب(ع) خلق نموده بود به این صورت است که از آن دوران به دوران غارت یاد می‌کرد. چرا که معاویه گروه‌هایی را برای ایجاد ناامنی به بخش های مختلف جهان اسلام اعزام می کرد. همان حرکتی که امروز در دستگاه استکبار شاهد هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد داعش را نمونه‌ای از گروه هایی که استکبار ایجاد کرده عووان کرد و گفت: استکبار منافع مشروع کشورها به ویژه کشورهای مسلمان را تامین نمی کند. حتی شاهد بودیم که عنصری به نام صدام را انتخاب کرد و برای رویارویی با یک ملت و انقلابی برآمده از اراده ملی حمایت کرد.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد:‌ این ادبیات مسلط در دنیای ستم و ظلم و چهره‌های پلیدتاریخ سیاسی جهان است. در این مقطع امیرالمومنین با همه احترام و شخصیت و منزلتی که برای محمد بن ابی بکر استاندار وقت مصر قائل هستند (ع) مالک اشتر را برای مدیریت و هدایت کشور مصر انتخاب می‌کنند.

ادامه دارد...

ارسال نظر