برگزاری نهمین جشنواره حفظ قرآن بسیج با عنوان الحافظون

نهمین جشنواره تخصصی حفظ قرآن کریم بسیج تهران با عنوان جشنواره الحافظون به همت سازمان قرآن و عترت بسیج تهران برگزار می‌شود.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، نهمین جشنواره تخصصی حفظ قرآن کریم بسیج تهران با عنوان جشنواره الحافظون به همت سازمان قرآن و عترت بسیج تهران برگزار می‌شود.

اهداف جشنواره الحافظون

رحیم قربانی رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ در گفت‌وگو با فارس درباره این جشنواره گفت: در راستای نشر و ترویج فرهنگ حفظ قرآن کریم، نهمین دوره جشنواره تخصصی حفظ قرآن کریم بسیج تهران با عنوان الحافظون برگزار می‌شود.

وی از برگزاری این دوره از جشنواره به صورت مجازی خبر داد و گفت: جشنواره امسال با توجه به ادامه شیوع کرونا و به منظور استفاده از فضای مجازی در زمینه فعالیت‌های قرآنی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره در سه مقطع سنی

رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران از برگزاری جشنواره الحافظون در ماه‌های آبان و آذر خبر داد و گفت: این جشنواره در مقاطع سنی زیر ۷ سال، ۷ تا ۹ سال و ۱۰ تا ۱۵ سال برگزار و شرکت‌کنندگان در رشته‌های مختلف به رقابت می‌پردازند.

رشته‌های جشنواره الحافظون

قربانی درباره رشته‌های جشنواره گفت: شرکت‌کنندگان مقطع سنی زیر ۷ سال در رشته‌های حفظ ۲۰ سوره یعنی سوره‌های تین تا ناس، حفظ یک جزء شامل جزءهای اول یا سی‌ام قرآن کریم با هم رقابت می‌کنند.

وی ادامه داد: در رده سنی ۷ تا ۹ سال شرکت‌کنندگان در رشته‌های حفظ یک جزء شامل جزء‌های اول یا سی‌ام)، حفظ سه جزء اول و ۵ جزء اول با هم رقابت می‌کنند، همچنین رده سنی ۱۰ تا ۱۵ سال در رشته‌های حفظ یک جزء شامل یکی از جزء های اول تا سی‌ام، سه جزء اول و ۵ جزء اول، ۱۰ جزء اول، ۱۵ جزء اول، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن برگزار می‌شود.

به گزارش فارس علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص جشنواره می‌توانند به کانال جشنواره در پیام رسان سروش به نشانی: sapp.ir/alhafezon9  مراجعه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر