افزایش ابتلاء آتش نشانان به کرونا/ تزریق دُز سوم واکسن به آتش نشانان تهرانی

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران از افزایش ابتلای آتش نشانان به کرونا خبر داد.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا، سید جلال ملکی​ درباره تزریق سومین دُز از واکسن کووید۱۹ به آتش نشانان تهرانی اظهار کرد: از چند وقت گذشته که تزریق دُز سوم آغاز شد، بسیاری از آتش نشانان خودشان به پایگاه های تزریق واکسن رفته و دُز سوم خود را تزریق کرده بودند. اما برخی از آتش نشانان به دلایل مختلف واکسن نزده بودند که به همین دلیل برنامه ریزی را با همکاری ستاد بحران شهرداری انجام دادیم تا آتش نشانان بتوانند در محل خدمت خود واکسنشان را تزریق کنند. 

وی ادامه داد: این طرح همچنان ادامه دارد و در چهار منطقه انجام شده است. بیش از ۵۰۰ آتش نشان تا به حال در ایستگاه ها واکسینه شدند که تزریق دُز سوم در چهار منطقه بعدی نیز آغاز شده است. 

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران با اشاره به استقبال خوب آتش نشانان تهرانی از تزریق واکسن کرونا گفت: زندگی آتش نشانان زندگی جمعی است. آتش نشانان زندگی اداری ندارند که بتوانند از شیوع کرونا در محیط ایستگاه ها جلوگیری کنند. البته آتش نشانان خیلی رعایت می کنند و خودشان برنامه ریزی کردند تا به نوعی فاصله اجتماعی را در ایستگاه ها رعایت کنند، اما زمان عملیات این افراد باید چه کنند؟. 

ملکی افزود: در حال حاضر در آتش نشانی نیز شیوع کرونا کمی بیشتر شده است اما با مدیریت شیفت ها، اقدامات لازم انجام می شود و تا کنون مشکلی در این خصوص پیش نیامده است. 

وی گفت: تجربیات زمان ابتدایی شیوع کرونا ویروس به آتش نشانان بسیار کمک کرد که در این پیک ششم بتوانند با مدیریت بیشتری عمل کنند. تا به حال علی رغم اینکه در شیفت ها چند نفر مبتلا شدند اما سایر آتش نشانان جای خالی همکارانشان را پر کردند. 

ملکی در پایان گفت: در زمان ابتدایی شیوع کرونا، زمانی که همه مشاغل دورکار بودند آتش نشانی در معرض این آسیب ها بودند؛ اما با این حال این مشکلات مدیریت شد، حالا نیز آتش نشانان از این تجربه کمک گرفتند و مدیران ایستگاه ها در حال مدیریت هستند. 

انتهای پیام 

 

ارسال نظر