از معدنچی‌های گِلزِن کرشن تا قوهای انزلی؛ به خانه برمی‌گردیم

با نزدیک شدن به پایان مسابقات باشگاهی در این فصل برخی از تیم‌های بزرگ دوباره جواز حضور در سطح اول را به دست آورده‌اند و برخی دیگر این امکان را دارند تا به خانه خود بازگردند.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، این فصل از رقابت‌های باشگاهی در اکثر نقاط جهان رو به اتمام است و لیگ‌های معتبر و غیر معتبر به روزهای آخر خود نزدیک می‌شوند. روزهایی که در آن تکلیف تیم‌های قهرمان، سقوط‌کننده‌ها و البته تیم‌هایی که به سطح اول بازمی‌گردند و صعودی شیرین را تجربه می‌کنند مشخص می‌شود.

در این گزارش به سراغ تیم‌هایی رفته‌ایم که یا موفق به صعود به سطح اول فوتبال کشورشان شده‌اند و یا در آستانه رسیدن به این مهم هستند. تیم‌هایی که برای فوتبالی‌ها در نقاط مختلف دنیا شناخته شده هستند و خاطرات خوبی را خلق کرده‌اند.

شالکه آلمان

معدنچی‌ها موفق شدند پیش از پایانی رقابت‌های بوندسلیگای‌۲ با شکست سن‌پائولی در دیداری جذاب صعود خود به بوندسلیگای یک را مسجل کنند. آنها در انتهای اولین فصلی که سقوط کردند موفق شدند به جایگاه همیشگی خود برگردند.

آبی‌های سلطنتی چهارمین تیم پرافتخار فوتبال آلمان هستند و دوباره با حضورشان در سطح اول فوتبال کشور می‌توانند داربی روهر را با دورتموند برگزار کنند. شالکه در سال ۲۰۱۸ عنوان دومی بوندسلیگا را به دست آورد و چندین سال قبل علی کریمی را در ترکیب خود داشت.

فولام انگلیس

از معدنچی‌های گِلزِن کرشن تا قوهای انزلی؛ به خانه برمی‌گردیم

آنها نیز برای علاقه‌مندان ایرانی تیمی نام‌آشنا هستند. آندو تیموریان و اشکان دژاگه در برهه‌ای مختلف برای این تیم به میدان رفتند. فولام با سرنوشتی عجیب دوباره به لیگ برتر برگشت و فاتح چمپیشونشیپ شد. شاگردان مارکو سیلوای پرتغالی برای صعود نمایش حیرت‌انگیزی داشتند و بیش از ۱۰۰ گل به ثمر رساندند. الکساندر میتروویچ با به ثمر رساندن ۴۳ گل رکوردی شگفت‌انگیز را بر جای گذاشت تا نشان دهد انگیزه‌ی زیادی برای درخشش در جام جهانی با لباس تیم ملی صربستان دارد.

فولام از فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ به ترتیب یک سال در میان در لیگ یک و لیگ برتر حضور داشته و حالا دوباره به سطح اول فوتبال انگلیس بازگشته است. باید دید بازهم شاهد سقوط گرگ‌ها خواهیم بود یا آنها می‌توانند بعد از مدت‌ها در لیگ برتر بمانند.

لچه ایتالیا

از معدنچی‌های گِلزِن کرشن تا قوهای انزلی؛ به خانه برمی‌گردیم

لچه تیم پرافتخاری در فوتبال ایتالیا نیست. اما حضور بازیکنانی چون آنتونیو کونته، میرکو ووچینیچ، خوان کوادرادو و ... باعث شده تا این تیم با آن لباس زرد و قرمز و شورت ورزشی آبی‌رنگش حسی نوستالژیک داشته باشد. لچه ۲ فصل قبل به سری بی سقوط کرد و حالا دوباره این فرصت را به دست آورده تا در سطح اول فوتبال ایتالیا حاضر باشد. به جز آنها کرمونزه هم پس از ۲۶ سال جواز حضور در سری آ را به دست آورد. تیم‌هایی چون برشیا و پروجیا هم ممکن است بتوانند سومین تیم صعودکننده به سری آ نام بگیرند.

ناتینگهام فارست

از معدنچی‌های گِلزِن کرشن تا قوهای انزلی؛ به خانه برمی‌گردیم

یکی از بهترین تیم‌های فوتبال جهان در دهه هفتاد و هشتاد میلادی از سال ۱۹۹۹ به بعد دیگر نتوانسته در لیگ برتر حضور داشته باشد. ناتینگهام فارست با هدایت برایان کلا، موفق شد در سال‌های ۱۹۷۹ و ۱۹۸۰ قهرمان جام باشگاه‌های اروپا شود و به ترتیب تیم‌های مالمو سوئد و هامبورگ آلمان را شکست دهد. آنها همچنین در سال ۱۹۷۸ قهرمان لیگ انگلیس شدند.

اما سال‌هاست شاهد حضور این تیم در لیگ برتر نیستیم. تیمی که چند سال پیش کریم انصاری‌فرد را در خط حمله‌اش داشت. ناتینگهام این فرصت را دارد تا با گذر از سد رقبایش در پلی‌آف صعود به لیگ برتر به دوری ۲۳ ساله‌اش پایان دهد.

وردربرمن

از معدنچی‌های گِلزِن کرشن تا قوهای انزلی؛ به خانه برمی‌گردیم

آنها فقط به یک امتیاز از بازی آخر خود نیاز دارند تا بتوانند بدون احتساب دیگر نتایج خیلی سریع به بوندسلیگای یک بازگردند. وردربرمن در اوایل قرن بیست و یکم یکی از بهترین تیم‌های آلمان بود. سومین تیم پرقدمت فوتبال آلمان در سال ۲۰۰۴ قهرمان بوندسلیگا شد و در سال ۲۰۰۹ نیز به عنوان نایب قهرمانی لیگ اروپا دست یافت.

زیر نظر توماس شاف ستاره‌هایی چون میروسلاو کلوزه، تورستن فرینگس، مسوت اوزیل، دیگو، پر مرته‌ساکر، تیم بوروفسکی و ... رشد و نمو پیدا کردند و الکساندر نوری نیز در این تیم موفق شد به چهره‌ای شناخته شده تبدیل شود.

هامبورگ دیگر تیم بزرگی است که در بوندسلیگای ۲ حضور دارد و این شانس را دارد تا بتواند بعد از چهار سال مجددا به سطح اول فوتبال آلمان بازگردد. قدیمی‌ترین تیم فوتبال آلمان با سابقه داشتن سه بازیکن ایرانی به نام‌های مهدی مهدوی‌کیا، وحید هاشمیان و رسول خطیبی بی‌تاب حضور مجدد در بین بزرگان است.

ملوان

 

از معدنچی‌های گِلزِن کرشن تا قوهای انزلی؛ به خانه برمی‌گردیم

به فوتبال ایران سری بزنیم. جایی که ملوان بندرانزلی در آستانه لیگ برتری شدن و تمام کردن حسرت ۶ ساله است. شاگردان مازیار زارع تا به اینجای کار با ۶۱ امتیاز و هشت امتیاز فاصله با منطقه غیرلیگ برتری در صدر جای گرفته است. آنها فقط یک باخت را تجربه کرده‌اند و به چیزی جز صعود نمی‌اندیشند.

ملوانان با هدایت اسکوچیچ به بهترین عنوان خود در لیگ برتر رسیدند و هفتم شدند اما تخصص اصلی‌شان قهرمانی در جام حذفی است. سه کاپ قهرمانی موجود در باشگاه، گواه بر همین مساله است.

مس کرمان

از معدنچی‌های گِلزِن کرشن تا قوهای انزلی؛ به خانه برمی‌گردیم

توقف برابر رایکای بابل و پیروزی آرمان گهر سیرجان باعث شد تا هم صدر جدول را به ملوان تقدیم کنند و هم فاصله‌شان با تیم سوم به ۶ امتیاز کاهش پیدا کند. مس در دهه هفتاد تاسیس شد اما به دلیل بنیه مالی قوی زیاد برای رسیدن به سطح اول فوتبال ایران صبر نکرد. آنها با حضور ستارهای شناخته شده تا سومی لیگ برتر و صعود به دور یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا هم پیش رفتند و در سال ۱۳۹۳ نایب قهرمان جام حذفی شدند، اما این حضور پرقدرت با سقوط به لیگ یک در همان سال ۹۳ به یک یاس بزرگ تبدیل شد.

تیمی که چند سال پیش کاپیتانش فرزاد حسین‌خانی بود حالا با سرمربیگری کاپیتان محبوب به دنبال است تا بعد از هشت سال لیگ برتری شود. باید دید در پنج هفته پایانی شاهد این ماجرا خواهیم بود یا قرار است اتفاقات ویژه و عجیبی رخ دهد.

ارسال نظر