یکه‌تازی شاگردان مجیدی در فوتبال جهان/ چهار دیدار تا رکوردی جاودانه

شاگردان فرهاد مجیدی که اکنون مقتدرانه در صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر هستند، در آستانه خلق یک رکورد جاودانه در فوتبال جهان قرار گرفتند. رکوردی که شاید آنان را به شکست‌ناپذیرترین تیم فوتبال جهان تبدیل کند.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، سایت معتبر ترانسفرمارکت در روز ۱۹ فوریه ۲۰۲۲ (۳۰ بهمن ۱۴۰۰)  پنج تیم شکست ناپذیر فوتبال جهان را معرفی کرد که نام استقلال تهران در بین این پنج تیم دیده می‌شد. بنا به اعلام این سایت معتبر ورزشی تیم‌های پورتو در لیگ پرتغال، پارتیزان صربستان، السد قطر و المپیاکوس یونان دیگر تیم‌های شکست ناپذیر فوتبال جهان در آن مقطع زمانی بودند. تیم‌هایی که هر کدام سرنوشت متفاوتی در لیگ برتر فوتبال کشورهای خود پیدا کردند و اکنون تنها یکی از این پنج تیم‌ها در مسیر حفظ رکورد خود گام بر می‌دارد.

در بین این تیم‌ها، السد با کسب ۶۲ امتیاز از ۲۲ بازی و بدون شکست به‌عنوان قهرمانی لیگ ستارگان قطر رسید اما تیم پورتو پرتغال با حضور مهدی طارمی ستاره ایرانی نتوانست روند شکست‌ناپذیری خود را حذف کند و در هفته سی‌ویکم لیگ پرتغال برابر تیم فوتبال براگا، تن به شکست داد. پورتو در نهایت با کسب ۲۸ برد، چهار مساوی و یک باخت به عنوان قهرمانی زودهنگام لیگ پرتغال دست یافت.

یکه‌تازی شاگردان مجیدی در فوتبال جهان/ چهار دیدار تا رکوردی جاودانه

نگاهی به جدول لیگ فوتبال صربستان نشان از آن دارد که تیم پارتیزان این کشور در ادامه رقابت‌های لیگ فوتبال متحمل نخستین شکست خود شده و از ۳۰ مسابقه ۲۵ برد، چهار تساوی و یک باخت را در کارنامه دارد. این تیم با ۷۹ امتیاز در رده دوم جدول لیگ برتر فوتبال صربستان قرار گرفته است. تیم ستاره‌سرخ بلگراد با ۸۱ امتیاز صدرنشین است.

دیگر تیم شکست‌ناپذیر فوتبال جهان المپیاکوس قدرت سنتی فوتبال یونان بود. این تیم که اکنون با ۶۵ امتیاز از ۲۶ بازی در صدر جدول لیگ یونان قرار گرفته است در آخرین دیدار خود برابر تیم فوتبال «آریس سالونیک» تن به شکست ۲ بر یک داد تا نتواند رکورد شکست ناپذیری خود را در فوتبال جهان حفظ کند. این تیم از ۲۶ بازی خود در لیگ یونان ۲۰ برد پنج مساوی و یک باخت کسب کرده است.

یکه‌تازی شاگردان مجیدی در فوتبال جهان/ چهار دیدار تا رکوردی جاودانه

پنجمین تیم بدون شکست فوتبال جهان استقلال تهران است. این تیم که تا ۳۰ بهمن ماه در لیگ برتر فوتبال ایران با کسب ۱۳ برد و   پنج تساوی با ۴۴ امتیاز،‌ در صدر جدول لیگ برتر قرار گرفته بود اکنون از ۲۶ بازی، ۶۰ امتیاز را کسب کرده و صدرنشین لیگ برتر ایران به شمار می‌رود. استقلال از ۲۶ بازی این فصل لیگ فوتبال ایران ۱۷ برد و ۹ تساوی کسب کرده است.

تیم استقلال تهران تا پایان فصل چهار بازی سخت و تعیین کننده را در پیش رو دارد. برد و تساوی در این بازی‌ها ضمن آنکه تضمین‌کننده قهرمانی این تیم است موجب خواهد شد تا آبی‌پوشان یک رکورد خارق‌العاده نیز در فوتبال ایران و جهان را به نام خود ثبت کنند.

البته آبی‌پوشان پایتخت در ۲ ماه گذشته یک شکست را در ضربات پنالتی در برابر تیم نساجی مازندران تجربه کردند که در جرگه رقابت‌های لیگ قرار نخواهد گرفت زیرا تا پیش از اعلام  آمار تیم‌های بدون شکست فوتبال جهان، تیمی مانند پورتو سه شکست برابر لیورپول و اتلتیکومادرید را در لیگ قهرمانان اروپا تجربه کرده بود اما همچنان نامش در بین شکست‌ناپذیرها قرار داشت.

یکه‌تازی شاگردان مجیدی در فوتبال جهان/ چهار دیدار تا رکوردی جاودانه

پیش از این تیم فوتبال پرسپولیس تهران بدون باخت قهرمانی را در لیگ را جشن گرفته بود. این تیم در  سال ۱۳۵۲ که اولین دوره لیگ تخت جمشید این رکورد را به نام خود ثبت کرد. سرخپوشان در آن فصل با انجام ۲۲ بازی و کسب ۱۵ برد و ۷ تساوی موفق به کسب عنوان قهرمانی فوتبال ایران شدند.

یکه‌تازی شاگردان مجیدی در فوتبال جهان/ چهار دیدار تا رکوردی جاودانه

 

ارسال نظر