خشونت در کانادا؛ مسلمانان روزه‌دار هدف تیراندازی قرار گرفتند

افراد مسلح ناشناس، گروهی از روزه داران را مقابل مسجدی در تورنتو، پرجمعیت ترین شهر کانادا هدف گلوله قرار داده و پنج نفر را زخمی کردند.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، پلیس تورنتو اعلام کرد: پنج روزه دار در یک حمله مسلحانه، بیرون از مسجد اسکاربورو زخمی شدند.

پلیس تورنتو افزود: بامداد شنبه، گروهی از مردان روزه دار که در یک پارکینگ، در جاده «مرخام» در شرق خیابان «لورنس» جمع شده بودند تا درباره تعیین محل خوردن سحری صحبت کنند، هدف حمله قرار گرفتند.

پلیس، جراحت های افراد زخمی شده را کشنده ندانست و این افراد را بین سنین ۲۸ تا ۳۵ سال اعلام کرد که برخی متاهل و دارای فرزند هستند.

گزارش های اولیه حاکی از این است که ۶ شلیک از سوی یک خودرو آبی به سمت این افراد انجام شده و مهاجمان به سمت شمال جاده مرخام فرار کرده اند.

رئیس پلیس تورنتو از بررسی موضوع توسط واحد جرایم «مبتنی بر نفرت» خبر داد و گفت: هدف قرار گرفتن این افراد به خاطر مذهبشان در دست بررسی است.

«ندیم شیخ» عضو انجمن مسلمانان اسکاربورو با اعلام نگرانی نسبت به هدف قرار گرفتن مسلمانان، خواستار دستگیری مظنونان این جنایت و مهار خشونت های مسلحانه شد.

ارسال نظر