ثبت‌نام سفر عتبات تا ۱۰ دی‌ماه با قیمت قبلی انجام می‌شود

ثبت‌نام سفر زیارتی به عتبات که قرار بود تا پایان آذرماه انجام شود، تا دهم دی‌ماه با همان قیمت قبلی تمدید شد.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از  خبرگزاری فارس، سفر عتبات در دوره فعلی قرار بود تا بیستم آذرماه انجام شود که با توجه به برنامه‌ریری صورت گرفته از سوی سازمان حج وزیارت این سفرها تا پایان آذرماه ادامه پیدا کرد.

همچنین از امروز نیز ثبت‌نام در کاروان‌های زیر نظر سازمان حج و زیارت برای تشرف به عتبات تا دهم دی‌ماه آغاز شده است و مشتاقان زیارت کربلا می‌توانند با مراجعه به دفاتر زیارتی در یکی از کاروان‌های موجود ثبت‌نام کنند.

دفاتر مجری اعزام زائران برای بیستم تا پایان آذرماه ظرفیت ۲۰ هزارنفری برای تشرف به عتبات پیش‌بینی کرده بودند که البته هنوز این ظرفیت تکمیل نشده است.

اکنون که امکان ثبت‌نام در کاروان‌های عتبات تا دهم دی‌ماه وجود دارد، شاهد ثبات هزینه‌های این سفر معنوی هستیم. این امر در حالی است که به نظر می‌رسید با افزایش نرخ ارز و مشکل تأمین ارز متشکل برای کاروان‌ها، هزینه سفر عتبات در دور جدید افزایش یابد.

با این وجود، درحال حاضر سفر عتبات تا دهم دی‌ماه با همان قیمت قبلی انجام می‌شود و زائران برای تشرف به عتبات به صورت زمینی حدود ۶ میلیون تومان و‌ به صورت هوایی بین ۱۰ میلیون و ۵۰۰ تا ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان باید بپردازند.

 البته هزینه سفر عتبات با نرخ فعلی بر اساس ارز متشکل ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومانی تعیین شده بود که اکنون ارز متشکل به حدود ۳۶ هزار تومان رسیده است و با توجه به افزایش پیدا نکردن هزینه‌ها، بسیاری از دفاتر مجری اعزام، ظرفیت‌های خود را محدود کرده‌اند و منتظر اعزام‌ها با هزینه جدید هستند و به نظر می‌رسد در نیمه دوم دی‌ماه برخی از اعزام‌های عتبات با افزایش ‌هزینه همراه باشد.

به گزارش فارس، هزینه سفر عتبات از سال گذشته که برقرار شد، به صورت هوایی هشت میلیون و ۵۰۰ هزارتومان بود که اکنون با وجود افزایش نرخ ارز، هزینه سفر عتبات چندان گران نشده است.

پایان پیام/

 

ارسال نظر