سفر عتبات با هزینه فعلی تا 18 آبان‌ماه ادامه دارد/ وجود 8 هزار ظرفیت خالی در کاروان‌ها

سفرهای زیارتی به عتبات در این دوره با ظرفیت 42 هزار نفرتا 18 آبان‌ماه تمدید شد. با توجه به وجود هشت هزار ظرفیت خالی، اعزام‌ها تا این زمان با هزینه مصوب فعلی انجام می‌شود.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از  خبرگزاری فارس، سفرهای زیارتی به عتبات که تا پایان مهرماه پیش‌بینی شده بود، با همان نرخ مصوب تا ۱۸ آبان‌ماه انجام می‌شود.

سفرهای ارزان‌قیمت عتبات از شهرهای مختلف

به گفته حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی، معاون عتبات سازمان حج و زیارت در این دوره از ثبت‌نام عتبات، در کنار سفرهای عادی، سفرهای ارزان‌قیمت‌ نیز اجرایی شده است که هزینه آن از استان‌های مرزی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و از برخی دیگر از شهرها همچون تهران سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

هزینه سفر عتبات تا ۱۸ آبان‌ماه

وی با بیان اینکه با وجود بالا رفتن نرخ ارز سعی شده تا هزینه سفر به عتبات چندان افزایش پیدا نکند، می‌گوید: بیش از نیمی از هزینه سفر عتبات به پرواز اختصاص دارد و در این رابطه ما نمی‌توانیم اقدامی انجام دهیم. با این وجود، هزینه سفر به عتبات تا ۱۸ آبان‌ماه برای سفرهای هوایی از ۱۰ میلیون و ۵۰۰ تا ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و برای سفرهای زمینی از سه میلیون و ۸۰۰ تا پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

وجود ۸ هزار ظرفیت خالی برای سفر عتبات در این دوره

در این دوره از سفرهای زیارتی به عتبات که تا ۱۸ آبان ادامه دارد، سازمان حج و زیارت ظرفیت ۴۲ هزار نفری پیش‌بینی کرده بود که تاکنون ۳۴ هزار نفر ثبت‌نام کرده و به این سفر معنوی مشرف شده‌اند و هشت هزار ظرفیت خالی برای اعزام وجود دارد.

بر همین اساس، مشتاقان زیارت عتبات همچنین می‌توانند در یکی از کاروان‌ها اقدام به ثبت‌نام کرده و به زیارت عتبات مشرف شوند. پس از پایان این دوره از سفر عتبات، دور جدید اعزام‌ها آغاز خواهد شد که البته هنوز درباره هزینه آن تصمیم‌گیری نشده است.

به گزارش فارس، سفرهای زیارتی به عتبات به صورت هوایی از اواخر آبان سال گذشته و سفرهای زمینی نیز از خرداد سال جاری برقرار شد. پس از اربعین حسینی نیز اعزام کاروان‌های زیر نظر سازمان حج و زیارت در دور جدید آغاز شد و این اعزام‌ها با قیمت مصوب در حال انجام است. این امر در حالی است که کاروان‌های غیرمجاز با مبالغی بیش از هزینه مصوب سازمان حج و زیارت اقدام به ثبت‌نام و اعزام زائر می‌کنند.

پایان پیام/

 

ارسال نظر