هشدار شدیداللحن مقاومت به واشنگتن

حمله به پایگاه‌های «عین الاسد» و «حریر» در عراق و بلافاصله حمله مشابه به پایگاه‌های «التنف» و «کونیکو» در سوریه، نشان می‌دهد مقاومت در برابر نقش آمریکا در جنایاتی که در غزه صورت می‌گیرد، واکنش فعال خواهد داشت.

به گزارش عاشورا به نقل ا ز خبرگزاری فارس در روزهای اخیر پایگاه‌های آمریکا در سوریه، زیر آتش موشک‌ها و پهپادها قرار گرفته است. در جریان این حملات سه پهپاد، پایگاه نظامی آمریکا در منطقه «التنف» (در منطقه مثلث شکل تقاطع مرزهای «سوریه»، «عراق» و «اردن») را هدف قرار دادند.

همزمان با این حمله، پایگاه آمریکا در میدان نفتی «کونیکو» واقع در شمال حومه شمالی استان دیرالزور نیز به وسیله دو موشک هدف قرار گرفت.

پس از این حملات، پایگاه‌های آمریکایی به حالت آماده‌باش نظامی درآمده‌اند و هواپیماها و هلی‌کوپترهای زیادی برفراز آن در حال پرواز و گشت زنی هستند و این در شرایطی است که تاکنون اخباری در رابطه با حجم خسارت‌ ها و تلفات انسانی این حملات اعلام نشده است. 

بعد از حمله به این دو پایگاه نظامی آمریکا در سوریه، مقاومت اسلامی عراق نیز با انتشار بیانیه ای مسئولیت حمله به پایگاه‌های آمریکایی در عراق (از جمله پایگاه «عین الاسد») را بر عهده گرفت. این پایگاه، بزرگترین پایگاه آمریکایی در منطقه غرب آسیا به شمار می‌رود.

«صهیب المصری»، خبرنگار میدانی سوریه در تشریح دلایل حمله به پایگاه های آمریکا در منطقه به خبرنگار تسنیم در حلب گفت: برخی تحلیلگران بر این باورند که حملات پهپادی مقاومت اسلامی در عراق به پایگاه‌های آمریکایی «عین‌الاسد» و «حریر» در فاصله کمتر از 24 ساعت از حملات به پایگاه های نظامی آمریکا در سوریه در حقیقت واکنشی به حمایت های دولت بایدن از جنایات اسرائیل به ویژه کشتار زنان و کودکان بی گناه  بیمارستان المعمدانی غزه است.

«رائد حاج سلیمان»، استاد علوم سیاسی دانشگاه حلب نیز با اشاره به پشتیبانی آمریکا از اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی در نبرد اخیر در غزه گفت: واشنگتن با اعزام ناو هواپیمابر جرالد فورد و نیز نیروهای «دلتا» به دریای مدیترانه تلاش داشته تا این پیام را به دیگر طرف‌های درگیری ارسال کند که اگر جنگ در غزه به بحرانی منطقه‌ای تبدیل شود، آمریکا در این مسئله مداخله خواهد کرد. 

با این حال ضربات پیاپی به پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق و سوریه بیانگر این مسئله است که محور مقاومت در خلال این حملات واکنش عملی خود را  به تهدیدات واشنگتن نشان می دهد و بر این نکته تاکید دارد که محور مقاومت در برابر هرگونه تلاش برای ضربه و نابودی گروه های مقاومت در منطقه دست‌بسته نخواهد بود و در صورت گسترش دایره نبرد، درگیری‌ها تنها محدود به فلسطین اشغالی نخواهد بود.

پایان پیام/ت

 

ارسال نظر