اسماعیل هنیه: دشمن در برابر شروط مقاومت سر فرود آورد

رئیس دفتر سیاسی حماس در سخنانی در خصوص آتش‌بس موقت، گفت دشمن صهیونیست در قبال شروط مقاومت مجبور شد کوتاه بیاید و این اراده مردم غزه بود که منجر به آتش‌بس شد.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از  خبرگزاری فارس، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس امروز (جمعه) و در چهل و نهمین روز جنگ غزه و اولین روز آتش‌بس موقت چهار روزه، در یک نطق تلویزیونی گفت که مجاهدان مقاومت زخم‌های عمیقی بر تن دشمن وارد کردند.

هنیه با بیان اینکه مردم غزه حماسه ایستادگی و پایداری به رشته تحریر در آوردند؛ افزود: «با افتخار و عزت توانستیم با دشمن اشغالگر مقابله کرده و اراده و خواسته‌اش را از بین ببریم و طرح‌هایش را بی اثر کنیم».

او تأکید کرد: «شهدا بهای آزادی، رهایی و استقلال هستند؛ دشمن بر روی آزادی اسرایش از طریق لوله تفنگ و قتل و کشتار دسته‌جمعی حساب باز کرده بود؛ اما در برابر شروط مقاومت سر فرود آورد و این اراده مردم بزرگوار ما بود که منجر به توافق آتش‌بس شد».

رهبر حماس در ادامه گفت: «ما تحت حمایت برادرانمان در قطر و مصر وارد مذاکرات سختی شدیم و با مسئولیت پذیری و تعادل آن را مدیریت کردیم. بر التزام خودمان بر اجرای توافق مادامی که دشمن به آن متعهد باشد، تأکید می‌کنیم؛ از قطر و مصر ممنونیم و خواستار ادامه تلاش‌های جهانی تا زمانی که مردم ما بتواند خواسته‌هایش را برآورده کند، هستیم».

اسماعیل هنیه همچنین با تأکید بر لزوم حضور مردم غزه در این منطقه، از مواضع کشورهای اسلامی و عربی در خصوص مخالفت با هرگونه دخالتی در سرنوشت غزه تقدیر کرد و گفت که مردم فلسطین از غزه تا قدس و در تمامی مناطق نبرد یکپاچه‌ای برای آزادی وطنشان آغاز کرده‌اند و باید شهامت و قهرمانی اهالی کرانه باختری در مقابله با شهرک‌نشینان را ستود.

او تأکید کرد که حماس هرگز مواضع خود را چه در میانه جنگ و چه بعد از آن رها نخواهد کرد و به شدت با کوچ اجباری اهالی غزه به خصوص به اردن و مصر مخالفت می‌کند.

رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه به تقدیر از جبهه مقاومت در دیگر کشورها پرداخت و گفت: «به مقاومت اسلامی در کشور برادرمان لبنان درود می‌فرستیم که دهها شهید در مقابله با دشمن اشغالگر فدا کرد؛ به برادران یمنی درود می‌فرستیم و به مقاومت عراق که در نبرد، با مردانگی و شهامت مشارکت کرد سلام می‌کنیم».

آتش‌بس چهار روزه بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت ۷ صبح روز جمعه (به وقت محلی) اجرایی شد.

صبح چهارشنبه، بعد از گذشت ۴۷ روز از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت اسلامی «حماس» علیه رژیم صهیونیستی و شکست میدانی ارتش اشغالگران در حمله زمینی به نوار غزه، کابینه رژیم موقت به پذیرش توافق آتش‌بس با میانجی‌گری‌های دولت قطر و مصر متوسل شد.

در این راستا خبرنگار شبکه «المیادین» در غزه امروز، جمعه ۲۴ نوامبر و ساعتی پس از آغاز آتش‌بس انسانی در غزه گزارش داد که با خروج جنگنده‌ها و پهپادهای مملو از موشکِ رژیم صهیونیستی از حریم هوایی نوار غزه، اوضاع نسبتاً آرام است.

خبرنگار المیادین در ادامه گزارش گفت که آوارگان فلسطینی به خیابان‌ها آمده و دیگر ساکنان هم برای مداوای مجروحان به سوی بیمارستان‌ها و برخی دیگر هم برای تشییع پیکر شهدای شب گذشته به مقابر می‌روند.

براساس گزارش المیادین، کامیون‌های حامل سوخت پس از هفته‌ها توقیف و محاصره، وارد گذرگاه رفح شده‌اند. از شدت بمباران اسرائیل کاسته شده، اما اشغالگران آتش‌بس را در شرق رفح و شمال غرب غزه نقض کرده‌اند.

 

ارسال نظر