گردان‌های قسام دو اسیر صهیونیست‌ را به دلایل بشردوستانه آزاد کرد

سخنگوی نظامی گردان‌های القسام اعلام کرد که با میانجی‌گری مصر و قطر، دو اسیر را که رژیم صهیونیستی از روز جمعه از پذیرش آنها خودداری می‌کرده، به دلایل بشردوستانه و به دلیل بیماری آنها، آزاد کرده است.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از  خبرگزاری فارس، ابوعبیده سخنگوی گردانهای عزالدین القسام –شاخه نظامی جنبش حماس- خبر داد که پس از میانجی‌گری مصر و قطر و به دلایل بشردوستانه، دو اسرائیلی اسیر را که دشمن صهیونیستی پیشتر از پذیرش آنها خودداری کرده بود، آزاد کرده است.

وی روز شنبه نیز خبر داده بود که روز جمعه به مسئولان قطری اعلام شده است که القسام حاضر است دو اسیر صهیونیست را آزاد کند.

ابوعبیده با اشاره به اینکه علت این اقدام القسام، صرفا مسائل انسان‌دوستانه بوده است، خبر داد که مسئولان صهیونیست اما حاضر به پذیرش این اسرا نشده‌اند.

وی روز جمعه نیز خبر داد که دو اسیر زن آمریکایی را آزاد کرده است. ابوعبیده با بیان اینکه این دو فرد، مادر و دختر بوده‌اند، گفت که با آزادی این افراد به ملت آمریکا و جهان ثابت کردند که ادعاهای بایدن و دولت فاشیست وی، دروغ است.

ابوعبیده پیشتر نیز خبر داده بود تا کنون ۲۲ اسیر اسرائیلی در حملات صهیونیستها به غزه کشته شده‌اند، گفت: اسرای خارجی هم داریم که هنوز از هویت آنان مطمئن نیستیم. اگر شرایط فراهم شود، اسرای خارجی را آزاد خواهیم کرد.

 ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که نیروهای مقاومت حماس، ۲۰۰ نفر را به اسارت گرفته‌اند. پیش از این ارتش رژیم اشغالگر مدعی شده بود که حماس، ۱۵۵ نفر را اسیر کرده است.

 

ارسال نظر