اسرائیل و ناکامی در نابودیِ مقاومت

مردم غزه با وجود بمباران سنگین و جنایات رژیم صهیونیستی، تاکنون حاضر به ترک فلسطین نشده‌اند. در بعد هدف گذاری نابودی حماس نیز طرف غربی و اسرائیلی اذعان کرده که این امر محقق نخواهد شد. باوجود ورود نیروی زمینی رژیم صهیونیستی به نوار غزه، گردان‌های قسام روز ۱۳ دی مناطق جنوبی تل‌آویو را مورد حمله قرار دادند.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری فارس :رهبر انقلاب در دیدار مردم قم به مناسبت سالروز قیام تاریخی ۱۹ دی، پیرامون جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه و جریان مقاومت اسلامی فرمودند: «آنها گفته بودند حماس و مقاومت را از بین می‌بریم و مردم غزه را منتقل می‌کنیم که نتوانستند و امروز مقاومت، زنده و سرحال و آماده است، در حالی که رژیم صهیونیستی، خسته و سرافکنده و پشیمان است و داغ باطل جنایتکار به پیشانی آن خورده است.» ۱۴۰۲/۱۰/۱۹

رژیم صهیونیستی و متحدان آن پس از شکست تاریخی ۱۵ مهر ۱۴۰۲ (هفتم اکتبر ۲۰۲۳) از مقاومت اسلامی فلسطین در عملیات طوفان الاقصی، دو هدف را تعیین کردند:

اول - نابودی حماس

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم موقت صهیونیستی بامداد ۱۶ مهر بعد از جلسه کابینه امنیتی گفت: «کابینه امنیتی با نابودی توان نظامی حماس و جهاد اسلامی موافقت کرد». نتانیاهو روز ۲۴ مهر نیز گفت: هدف ما پیروزی و نابودی حماس است.» نتانیاهو در آخرین موضع‌گیری خود در روز ۱۵ دی اعلام کرد: «تا زمانی که حماس نابود نشود، اسرا بازگردانده نشوند و غزه غیرنظامی نشود، پیروزی حاصل نخواهد شد.»

این موضوع با حمایت واشنگتن همراه شد. «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا نیز روز ۲۴ مهر در گفت‌وگو با شبکه CBS گفت: «ورود اسرائیل به نوار غزه و نابودی نیروهای حماس خواسته‌ای ضروری است.»

دوم -کوچ اجباری مردم غزه

میزان توحش و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه بی‌سابقه است. اما این توحش برای رسیدن به هدفی معین است. هدف، ایجاد زمین سوخته برای کوچ اجباریِ فلسطینیان است.

روزنامه «اسرائیل هیوم»  روز دهم آذر از طرح کوچ ساکنان غزه به چهار کشور ترکیه، مصر، عراق و یمن در ازای مشوق‌های اقتصادی برای این کشورها خبر داد.  ویکی لیکس نیز روز نهم آبان سندی منتشر کرد که نشان می‌داد هدف از هجوم ارتش صهیونیستی به غزه نه صرفاً حماس، بلکه پاکسازی غزه از فلسطینیان و در ادامه، اسکان آن‌ها در شهرهای چادری در صحرای سینای مصر است.[1][2]
 


اصل سندی که ویکی لیکس فاش کرده است
سند مربوط به وزارت اطلاعات اسرائیل است
در این سند مراحل اخراج فلسطینیان از غزه به شمال سینا در مصر تشریح شده است


این سند ۱۰ صفحه‌ای از وزارت اطلاعات رژیم صهیونیستی مربوط به ۱۳ اکتبر (۲۱ مهر) است. مراحل اخراج از قرار ذیل است:

  1.  به غیرنظامیان فلسطینی دستور دهید شمال غزه را قبل از عملیات زمینی تخلیه کنند.
  2. عملیات زمینی متوالی از شمال تا جنوب غزه.
  3. مسیرهای عبوری از رفح (مرز غزه - مصر) باز باشد.
  4. ایجاد شهرهای چادری در شمال سینا و ساخت شهرها برای اسکان مجدد فلسطینیان در مصر.

طرح کوچ اجباریِ ساکنان نوار غزه به قدری جدی است که با واکنش مصر هم پیمان آمریکا و اسرائیل روبرو شد. ژنرال «السیسی» رئیس جمهور مصر گفت: «کوچاندن فلسطینی‌ها از غزه به مصر، کوچاندن فلسطینی‌ها از کرانه باختری به اردن را به دنبال خواهد داشت ... آن‌چه که در غزه در حال اتفاق است، اقدامی علیه حماس نیست، بلکه بیشتر برای واداشتن ساکنان آن به ترک غزه است».

این طرح به صورت جدی از سوی رژیم صهیونیستی پیگیری می‌شود. «بزالل اسموتریچ» وزیر امور مالی رژیم صهیونیستی روز دهم دی گفت: «باید [ساکنان غزه] را برای مهاجرت و ترک این منطقه ترغیب کنیم». این صهیونیست افراطی پیش از این در روز ۲۳ آبان نیز گفته بود: مهاجرت داوطلبانه و انتقال ساکنان غزه در کشورهای دیگر، راه‌حل انسانی برای پایان دادن به رنج یهودیان و عرب‌ها است!

«ایتماربن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی روز پانزدهم دی گفت: راه حل [جنگ غزه] تشویق ساکنان غزه به کوچ اجباری است و باید به این راه حل عمل کنیم؛ چرا که یک راه حل درست و عادلانه و اخلاقی و انسانی است؟! از نخست وزیر و وزیر خارجه جدید می‌خواهم درباره طرح مهاجرت ساکنان غزه هماهنگی‌های لازم را به عمل بیاورند؛ زیرا الان وقت مناسبی برای این کار است!

رژیم صهیونیستی پس از ۱۰۰ روز جنایت به کجا رسید؟

مساحت نوار غزه‌‌ نهایتاً به اندازه نصف شهر تهران است. ارتش رژیم صهیونیستی ۱۰۰ روز است که کل انبارهای تسلیحاتی خود را بر سر مردم مظلوم و محاصره شده این منطقه ریخته است. حجم بمباران غزه سه برابر حجم بمباران اتمی هیروشیما بوده است. بیش از ۲۳ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند که نیمی از آنان زنان و کودکان هستند.

بلوک غرب نیز یک پل هوایی ایجاد کرده و به صورت روزانه در حال پشتیبانی تسلیحاتی رژیم اشغالگر و جنایتکار است. بالغ بر ۲۴۴ هواپیمای باری و ۲۰ کشتی، بیش از ۱۰۰۰۰ تن تجهیزات نظامی آمریکا را به اسرائیل تحویل دادند.[3] اخیراً نیز افشا شد که رژیم‌های عربی به فلسطین خیانت کردند و یک پل زمینی از امارات تا فلسطین اشغالی برای ایجاد راه تنفس به رژیم صهیونیستی باز کرده‌اند.[4] 
 


رژیم صهیونیستی با استفاده از یک کریدور زمینی از کشورهای امارات، سعودی، بحرین، اردن و مصر
در حال دور زدن بحران ناشی از انسداد دریای سرخ و تنگه باب‌المندب توسط نیروهای مسلح یمن است 


اما تندروترین کابینه تاریخ رژیم صهیونیستی به هیچ یک از دو هدف خود در غزه نرسید. این موضوعی است که عناصر داخل رژیم نیز بدان معترف هستند. «لاپید» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی روز چهاردهم آبان گفت که: «اسرائیل نه جای امنی است و نه یک کشور اخلاقی و نه یک قدرت منطقه‌ای و در جنگ هم پیروز نمی‌شود».

مردم غزه با وجود بمباران سنگین و جنایات رژیم صهیونیستی، تاکنون حاضر به ترک فلسطین نشده‌اند. در بعد هدف گذاری نابودی حماس نیز طرف غربی و اسرائیلی اذعان کرده که این امر محقق نخواهد شد. به عنوان نمونه، باوجود ورود نیروی زمینی رژیم صهیونیستی به نوار غزه، گردان‌های قسام روز ۱۳ دی مناطق جنوبی تل‌آویو و شمال شرقی اشدود را مورد حمله قرار دادند.

«دان هالوتز» رئیس سابق ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی گفت "اسرائیل در جنگ علیه گروه مقاومت فلسطینی در نوار غزه شکست خورده است." این فرمانده صهیونیست در ادامه افزود که "تنها در صورتی پیروز جنگ هستیم که موفق به نابودی حماس شویم. با این حال، تاکنون ثابت شده که حتی حذف آن بسیار دشوار است."

«اسحاق بریک» از فرماندهان ارشد تیپ ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی نیز هشدار داد که ارتش رژیم به ارتشی عمدتاً هوایی تبدیل شده که قادر به پیروزی در جنگ و مبارزه مؤثر در زمین نیست.[5]

«آلموگ بوکر» خبرنگار شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: باید حقیقت را گفت، جنگ پایان یافت و نتانیاهو می‌تواند هر روز سه مرتبه بگوید جنگ را متوقف نخواهیم کرد تا به پیروزی برسیم. «بوکر» گفت: رژیم صهیونیستی اهدافی را مشخص کرده بود و برای آن به غزه حمله کرد اما ۱۳۶ اسیر اسرائیلی در غزه بازگردانده نشدند، حماس فرو نپاشید و حملات موشکی‌ نیز متوقف نشده و این جنبش هر روز اراضی اشغالی را هدف حملات موشکی قرار می‌دهد و هنوز هزاران نفر از نیروهای مقاومت در نوار غزه هستند.[6]

«عامی ایالون» رئیس سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) گفت: «در غزه تصویری از پیروزی وجود نخواهد داشت؛ قرار نیست تصویری مانند برافراشته شدن پرچم آمریکا در هیروشیما پس از جنگ جهانی دوم یا تصویر یوسی بن حنان [سرباز اسرائیلی] در کانال سوئز پس از جنگ شش روزه یا تصویر حرکت یاسر بن عرفات از بندر بیروت به تونس پس از جنگ اول لبنان، ببینیم؛ در جنگ‌های گذشته، پیروزی در صحنه نبرد مشخص می‌شد، اما در [این] جنگ... هیچ پرچم سفیدی برافراشته نمی‌شود».

اندیشکده «Responsible Statecraft»نزدیک به حزب دموکرات آمریکا نوشت: «تاریخ نشان می‌‌دهد که اسرائیل ممکن است هرگز در جنگ اشغالی پیروز نشود». در بند پایانی این گزارش آمده است: «در دوران معاصر، جنگ‌های اشغالگرانه برای اشغالگران پایان خوبی نداشته است...در الجزایر، ویتنام (دو مرتبه) و افغانستان (دو مرتبه) چنین بود. ارتش اسرائیل این واقعیت را به خوبی می‌داند، زیرا در جنگ اشغالگرایانه جنوب لبنان از سال ۱۹۸۲ تا ۲۰۰۰ به طور متناوب جنگیده و شکست خورده است. باید دید که آیا اسرائیلی ها واقعا این درس را آموخته اند یا خیر.»


[1]:twitter.com/wikileaks/status/1719005698300813488?s=20

[2]:parsi.euronews.com/2023/10/31/israeli-ministry-drafted-concept-proposal-for-transfer-of-gaza-civilians-to-egypt

[3]:timesofisrael.com/liveblog_entry/244-us-cargo-planes-20-ships-deliver-over-10000-tons-of-military-equipment-to-israel-report/

[4]:iswnews.com/?p=111661

[5]:aa.com.tr/en/middle-east/is-israel-losing-the-war-against-hamas/3098045

[6]:https://farsi.palinfo.com/news/2024/1/9/%D8%A8%D8%A7-%D8%AF-%D8%AD%D9%82-%D9%82%D8%AA-%D8%B1%D8%A7-%D9%81%D8%AA%D8%8C-%D8%AC%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%BA%D8%B2%D9%87-%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%B4%D8%AF-%D9%88-%D9%87%D8%AF%D9%81-%D9%85%D8%AD%D9%82%D9%82-%D9%86%D8%B4%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

[7]:https://responsiblestatecraft.org/israel-gaza-war-occupation/

پایان پیام/.

 

 

ارسال نظر