منابع رسمی باکو : فوران آتش فشان علت انفجار در خزر بوده است

منابع رسمی باکو لحظاتی پیش بروز انفجار مهیب در یکی از میادین گازی این کشور در دریای خزر را تکذیب و فوران آتش فشان را علت انفجار در دریا اعلام کردند.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری ایرنا ، برخی منابع خبری باکو ساعاتی پیش از بروز انفجار مهیب در میدان گازی " امید " جمهوری آذربایجان در دریای خزر گزارش دادند اما شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان ( سوکار)  این گزارشها را تکذیب کرد .

  " ابراهیم  احمد اف " مسوول روابط عمومی شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان ( سوکار ) در این ارتباط در صفحه  فیس بوک  خود نوشت : هیچ  حادثه ای در واحدهای دریایی این شرکت  در دریای خزر بروز نکرده و این واحد های انرژی فعالیت خود را در رژیم عادی ادامه می دهند .

   وزارت محیط زیست و ذخایر طبیعی و مرکز زلزله شناسی جمهوری آذربایجان نیز در گزارشی دلیل انفجار در دریای خزر را بروز فوران  آتش فشان اعلام کردند .

  " قربان یتیرمیشلی " رییس مرکز زلزله شناسی جمهوری آذربایجان به خبرنگاران گفت : فوران  آتش فشان در اغلب موارد با انفجار و آتش سوزی همراه است .

  وی یادآور شد، زمین لرزه سال ۲۰۰۰ میلادی در باکو موجب بیداری آتش فشان  گلی در خزر  در نزدیکی منطقه " نارداران "  حومه باکو شده بود که بر اثر فوران گل یک جزیره کوچک  هم در دریا ایجاد شد.

 

ارسال نظر