رقابت ۱۹ قاری و حافظ و سه گروه همخوانی در مسابقات سراسری قرآن

سومین روز مرحله نهایی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در نوبت شامگاهی با رقابت ۱۹ قاری و حافظ و سه گروه همخوانی و همسرایی به پایان رسید.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، سومین شب رقابت‌های بخش برادران مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآن کریم در سال ۱۴۰۰ با رقابت شب ۶ قاری، چهار مرتل، سه حافظ ۲۰ جزء، ۶ حافظ کل قرآن کریم و سه گروه همخوانی و همسرایی به پایان رسید.

 در این مرحله ۶ قاری شامل محمدحسن موحدی و محسن قاسمی از تهران، یوسف جعفرزاده از هرمزگان، وحید نظریان از کرمانشاه، حمید صفدری از خراسان رضوی و کاظم آذرپیرا از خوزستان براساس قرعه‌ای که انتخاب کردند به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداختند؛ در رشته ترتیل نیز چهار شرکت‌کننده شامل محمدجواد جاوری و محمدمهدی بیگی از تهران، محمدحسین حدادزاده از یزد و روح‌الله آقایی از قم به روی جایگاه رفتند.

در رشته حفظ ۲۰ جزء بهرام شاه‌ویران از آذربایجان غربی، کمیل هادی‌پور از مازندران و عبدالله الله‌وردی‌زاده از تهران به یک سوال هیات داوران پاسخ دادند. این شرکت‌کننده‌ها روز گذشته ۳۰ آذرماه در سازمان دارالقرآن الکریم حضور یافته و به سوالات استقامتی پاسخ داده بودند.

در رشته حفظ کل قرآن کریم نیز مهرداد اسماعیل‌زاده و محمدرضا رضایی از مازندران، محمدرسول تکبیری و مجتبی علیرضالو از تهران،‌ موسی معتمدی از اصفهان و سینا طباخی از آذربایجان شرقی به دو سوال هیئت داوران پاسخ دادند؛ شرکت‌کنندگان رشته حفظ کل قرآن کریم نیز روز ۳۰ آذرماه با حضور در سازمان دارالقرآن الکریم به سوالات استقامتی پاسخ داده بودند؛ در این روز همچنین سه گروه ‌همخوانی و همسرایی نصر آذربایجان شرقی، یاسین مازندران و نورالزهرای خوزستان اجرا داشتند.

 مرحله نهایی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در دو بخش خواهران و برادران به ‌صورت حضوری (با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی) از ۲۹ آذر ماه در تالار اندیشه حوزه هنری آغاز شده و تا سوم دی ماه ادامه خواهد داشت.

 

ارسال نظر